روسیه باز هم تحریم شد

کدخبر: ۶۴۷۳۰۱
اقتصادنیوز: استرالیا از اعمال جدیدترین بسته تحریمی علیه شرکت‌های روسیه خبر داد.
روسیه باز هم تحریم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقامات استرالیایی از معرفی بسته دیگری از تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی که گفته می‌شود در همکاری نظامی-فنی بین مسکو و پیونگ یانگ مشارکت دارند، خبر دادند. بیانیه مربوطه را پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا بیان کرد.

همانطور که در بیانیه وزیر خارجه این کشور آمده است، تحریم‌های مالی هدفمند علیه «شش سازمان روسی مرتبط با ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه» اعمال می‌شود. در این سند آمده است: استرالیا صادرات، خرید و استفاده غیرقانونی موشک‌های بالستیک کره شمالی توسط روسیه در طول جنگ علیه اوکراین را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت کشور استرالیا به تاس گفت که فهرست تحریم‌ها شامل شرکت LLC Vostochnaya Stevedoring (بخشی از بندر‌های جهانی)، LLC Marine Trans Shipping، LLC M Leasing و JSC Sovfracht است که قبلاً تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته بودند.

از مارس ۲۰۱۴، دولت استرالیا ۲۹ بار محدودیت‌های ضد روسیه را اعمال کرده است. فهرست تحریم‌های کانبرا شامل بیش از ۱.۱ هزار شهروند و بیش از ۳۰۰ شرکت از فدراسیون روسیه و بلاروس است. مقامات استرالیا روابط تجاری با روسیه را به طور کامل قطع کرده اند، دارایی‌های افراد در لیست سیاه را مسدود کرده و سازمان‌های ملی را از تجارت با شرکت‌های تحریم شده منع کرده اند. این محدودیت‌ها صادرات تسلیحات را ممنوع می‌کند و دسترسی بانک‌های روسی به بازار‌های سرمایه استرالیا را به طور کامل مسدود می‌کند. علاوه بر این، صادرات کالا‌ها و خدماتی که برای استفاده در اکتشاف و تولید نفت، گاز و مواد معدنی در نظر گرفته شده است، ممنوع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی