همکاری شرکت‌های آمریکایی با چین محدود شد

کدخبر: ۶۴۷۳۴۹
اقتصادنیوز: نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای محدود کردن شرکت‌های بیوتکنولوژی چینی تصویب می‌کنند که تنش‌ها میان ۲ کشور را تشدید خواهد کرد.
همکاری شرکت‌های آمریکایی با چین محدود شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قانون امنیت زیستی را تصویب کرد که باید قبل از اینکه بایدن بتواند آن را به عنوان یک قانون امضا کند، از مجلس و سنا این کشور نیز بگذرد. بر همین اساس، سازمان‌های آمریکایی به بهانه امنیت‌ملی نمی‌توانند با شرکت‌های «بی.جی.آی»، «ووشی‌آپ تکنولوژی» و دیگر شرکت‌های بیوتکنولوژی چینی همکاری کنند.

شرکت‌های چینی در همین راستا مخالفت شدید خود را با قانون پیشنهادی ایالات متحده که بر اساس ادعاهای نادرست و گمراه کننده است، ابراز کردند.

نماینده گروه «بی.جی.آی» با بیان اینکه قانون امنیت زیستی برای حذف رقابت و تقویت انحصار یک شرکت آمریکایی در بازار توالی DNA است،تاکید کرد: ما از اینکه شاهد سوء‌استفاده از روند قانونی واشنگتن توسط شرکتی هستیم که خود دولت این کشور حمایت می‌شود، ناامید شده‌ایم.
وی افزود: «بی.جی.آی» بالاترین اولویت خود را برای حفظ حریم‌خصوصی قرار می‌دهد و به شدت از مقررات بین‌المللی و محلی حفاظت از داده‌ها پیروی می‌کند. بنابراین اظهاراتی مبنی بر اینکه بی.جی.آی توسط دولت یا ارتش چین کنترل می‌شود، نادرست است."

شرکت «ووشی‌آپ تکنولوژی» هم در همین راستا، اظهار داشت: با این وجود پرونده‌ صرافی‌ها و تسویه حساب در هنگ کنگ، خطری برای آمریکا یا هیچ کشور دیگری ایجاد نخواهد کرد.

این شرکت چینی افزود: قصد تجارت ژنومیک انسانی یا جمع‌آوری داده‌های ژنومی انسانی در ایالات متحده، چین یا جاهای دیگر را ندارد.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا در همین رابطه، اظهار داشت: واشنگتن در راستا امنیت ملی برای داده‌های آمریکایی‌ها قصد دارد در پاییز امسال قوانین پیشنهادی در مورد وسایل نقلیه متصل به چین را اعلام کند.

هه یادونگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین هم تاکید کرد: پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حقوق و منافع خود انجام خواهد داد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین هم تصریح کرد: اقدامات یکجانبه و حمایت‌گرایانه در قبال پکن نشان می‌دهد که آمریکا اعتماد خود را از دست داده و محکوم به شکست خواهد بود.

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی