حمایت قاطع پاکستان از فلسطین:

اسرائیل مرتکب نسل کشی زنده در تاریخ مدرن شده است

کدخبر: ۶۴۳۳۵۲
اقتصادنیوز: نماینده پاکستان در کنفرانس بین‌المللی فلسطین در استانبول گفت: مقاومت مسلحانه فلسطینیان از جمله حماس در برابر اشغال وحشیانه اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل کاملاً موجه است.
اسرائیل مرتکب نسل کشی زنده در تاریخ مدرن شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیات پارلمانی پاکستان متشکل از سناتور مشاهد حسین سید و برخی از نمایندگان مجلس این کشور در کنفرانس بین المللی فلسطین در شهر استانبول حضور یافت جایی که مقامات و نمایندگان پارلمانی از ۸۰‌ کشور جهان در آن گرد هم آمدند.

سناتور مشاهد حسین سید طی سخنرانی در این رویداد بین المللی تاکید کرد: وفاداری به آرمان‌های ملت فلسطین سرلوحه کار ما و حمایت از آنان در خون ما است و این امر ریشه در اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان دارد.

وی نبرد رزمندگان حماس علیه اشغالگری اسرائیل را «مقاومت برحق» نامید که به طور قابل توجهی وضعیت موجود در خاورمیانه را تغییر داد، و افزود: این جنگ علیه اسرائیل براساس قوانین بین المللی مشروعیت دارد.

خبر مرتبط
نخست وزیر پاکستان عازم ریاض شد

اقتصادنیوز: محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بنابر دعوت ولیعهد عربستان سعودی برای شرکت در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شد.

این سیاستمدار پاکستانی واکنش منفعلانه حاکمان کشورهای اسلامی و دولت‌های غربی برای دفاع از مردم غزه را مورد سرزنش قرار داد و گفت: نسل‌کشی اسرائیل در غزه «نخستین نسل‌کشی زنده در تاریخ مدرن» تلقی می‌شود.

وی افزود که افکار عمومی جهان حمایت‌های قوی و بی نظیری از مبارزه فلسطین و همبستگی با غزه داشتند اما حاکمان اسلامی در این زمینه عکس العمل ضعیفی نشان دادند.

خبر مرتبط
اعتراض پاکستان به گزارش حقوق بشر ۲۰۲۳ آمریکا/ گزارشی با انگیزه‌های سیاسی و نه انسانی

اقتصادنیوز: پاکستان امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سکوت ایالات متحده در قبال نسل کشی مردم غزه اعلام کرد که محتوای گزارش حقوق بشر ۲۰۲۳ آمریکا را قویا رد می‌کند و آن را مبتنی بر اطلاعات نادرست می‌داند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید