برنامه ماهواره‌ای امسال مشخص شد

کدخبر: ۶۴۳۴۱۰
اقتصادنیوز: رییس سازمان فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای پرتاب پنج تا هفت ماهواره در سال ۱۴۰۳ و پرتاب ماهواره‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: امسال مرحله نخست سکو پرتاب چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.
برنامه ماهواره‌ای امسال مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسن سالاریه» امروز (یکشنبه) در حاشیه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳)، در مورد برنامه‌ریزی امسال برای پرتاب ماهواره، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی ما این است که بین چهار تا پنج پرتاب داخلی و یک تا ۲ پرتاب بین‌المللی داشته باشیم؛ یعنی امسال پنج تا هفت ماهواره پرتاب خواهد شد هرچند ممکن است این میزان تغییر و جابه‌جایی هم داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در امسال چه نوع ماهواره‌هایی پرتاب خواهد شد، گفت: امسال ماهواره‌های مخابراتی، سنجشی، تحقیقاتی و هم ماهواره‌های عملیاتی در برنامه پرتاب داریم.

سالاریه در مورد تغییرات نمونه دوم ماهواره پارس ۱، گفت: پرتاب نمونه اول و تست‌های پارس۱ که به خوبی در مدار قرار گرفت و برای نمونه دوم آن اصلاحاتی برای بهبود کیفیت و افزایش عملکرد قابلیت‌های ماهواره پارس۱ در نمونه دوم داریم که در حال انجام است و اعمال خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید