خشم نتانیاهو از صدور حکم لاهه/ تل‌آویو در قهقرای جنگ

کدخبر: ۶۴۳۴۲۷
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده که هرگونه صدور حکم بازداشتش از سوی دیوان کیفری بین‌المللی هیچ تأثیری بر روند جنایات تل‌آویو در غزه ندارد.
خشم نتانیاهو از صدور حکم لاهه/ تل‌آویو در قهقرای جنگ
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو امروز (یکشنبه) در واکنش به احتمال صدور حکم بازداشتش در دیوان کیفری بین‌المللی هشدار داد که حکم بازداشت یا هرگونه اقدام دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی هیچ تأثیری بر عملیات نظامی اسرائیل در غزه ندارد و تنها یک «روال خطرناک» ایجاد خواهد کرد.
خبر مرتبط
واکنش مقامات اسرائیل به حکم لاهه علیه این رژیم/ جهان به نتانیاهو پشت کرد؟

اقتصادنیوز: در حالی که مقامات اسرائیل از بیم صدور حکم بازداشت دادگاه لاهه علیه تعدادی از این مقامات به اتهام عملیات نظامی در نوار غزه به تکاپو افتاده‌اند، وزیر خارجه این رژیم حکم بازداشت این دادگاه را «ریاکاری» دانست.

 
اوایل هفته، خبرنگارانگلیسی داگلاس موری مقاله‌ای را در روزنامه نیویورک‌پست به چاپ رساند و مدعی شد که دیوان کیفری بین‌المللی که درباره عملیات طوفا‌ن‌الاقصی و پاسخ رژیم صهیونیستی به آن تحقیق میکند، در صدد است پرونده‌ جرایم جنگی علیه نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل که احتمالاً رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است، مطرح کند.روز جمعه، نتانیاهو، با اشتراک‌گذاری مقاله موری در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، تصریح کرد که تا زمانیکه در قدرت است، «اسرائیل هرگز هیچ‌گونه تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی دفاع از خود را نخواهد پذیرفت».
خبر مرتبط
ادامه انتقادات به کابینه نتانیاهو/ اسرائیل در حال سقوط آزاد است

اقتصادنیوز: وزیر خارجه سابق اسرائیل روز شنبه در سخنانی گفت که این رژیم به دلیل کابینه نتانیاهو در وضعیت سقوط آزاد قرار دارد.

وی ادامه داد «تهدید به اسارت سربازان و مقام‌ها تنها دموکراسی خاورمیانه و تنها کشور یهودی جهان، ظالمانه است و ما سرتعظیم در برابر آن فرود نمی‌آوریم».وی با نادیده گرفتن مرگ 35 هزار فلسطینی که اکثراً‌ زن و کودک هستند، گفت که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، «فقط جنگ علیه تروریست‌های نسل کش هستند» و تا زمان دستیابی به پیروزی ادامه دارد.
خبر مرتبط
آشفتگی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت/تماس‌های گسترده با مقامات آمریکایی

یک رسانه اسرائیلی مدعی شد که نتانیاهو برای جلوگیریب از صدور حکم بازداشت خود، تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، به تازگی یک گور دسته‌جمعی با حدود 400 جسد فلسطینیان در نزدیکی بیمارستان ناصر در غزه پیدا شده است که خشم جامعه بین‌الملل را به همراه داشته است.در صورتیکه حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی صادر شود، 124 کشور عضو دیوان کیفری بین المللی موظف هستند در صورت ورود این مقام‌ها به کشورهایشان، آن‌ها را بازداشت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید