پکن برای کنفرانس صلح اوکراین شرط گذاشت!

کدخبر: ۶۴۵۱۵۴
اقتصادنیوز: سفیر چین در روسیه امروز سه‌شنبه گفت پکن به شرط حضور تمامی طرف‌ها، از کنفرانس صلح درباره جنگ اوکراین حمایت می‌کند.
پکن برای کنفرانس صلح اوکراین شرط گذاشت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ژانگ هانهویی» سفیر چین در روسیه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری نووستی بیان کرد: «چین از برگزاری به موقع کنفرانس بین‌المللی صلح در صورتی که مورد تایید روسیه و اوکراین با مشارکت برابر همه طرف‌ها و هم‌چنین بحث عادلانه درباره همه گزینه‌های صلح باشد، حمایت می‌کند.»

خبرگزاری رویترز گزارش داد، سوئیس در تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) کنفرانس سطح بالای دو روزه‌ای را با هدف دستیابی صلح در اوکراین برگزار خواهد کرد اما مسکو هنوز دعوت نشده است.

سفیر چین در روسیه تاکید کرد: «پکن آماده است تا برای حل‌وفصل بحران اوکراین به نقش خود در این خصوص ادامه دهد. جهت جلوگیری از تشدید این درگیری و غیرقابل کنترل شدن آن، تمامی طرف‌ها باید تلاش مشترکی را برای احیای هر چه سریعتر صلح انجام دهند.»

خبر مرتبط
مرگ قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ با روسیه

اولکساندر پیلیشنکو، وزنه‌بردار اوکراینی، در جنگ با روسیه کشته شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

خبر مرتبط
ادعای نخست‌وزیر اوکراین درباره پیروزی روسیه/احتمال حمله مسکو به این کشور

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اوکراین ادعا کرد اگر کشورش در مقابل روسیه شکست بخورد، این پیروزیِ مسکو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های تصرفات ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید