نگرانی مسکو از بروز فاجعه انسانی وحشتناک در رفح/ این عملیات باید فورا متوقف شود!

کدخبر: ۶۴۵۴۰۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تمرکز بیش از ۱.۵ میلیون نفر مردم غیرنظامی در منطقه رفح در نوار غزه و عدم وجود راه گریزی برای آنها، هشدار داد که ادامه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی اسرائیل منجر به یک فاجعه انسانی وحشتناک خواهد شد.
نگرانی مسکو از بروز فاجعه انسانی وحشتناک در رفح/ این عملیات باید فورا متوقف شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که ادامه عملیات نیروهای نظامی اسرائیلی در رفح می تواند به یک فاجعه انسانی منجر شود.

معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: «در حال حاضر مردم غیرنظامی زیادی، بیش از 1.5 میلیون نفر در جنوب نوار غزه در منطقه رفح متمرکز شده‌اند. و مسلماً ادامه عملیات نظامیان اسرائیلی در این منطقه یک فاجعه انسانی در پی خواهد داشت. مردم در برابر بمباران‌ها و از شر اقدامات ارتش اسرائیل به کجا می‌توانند بگریزند؟ این عملیات باید فوراً متوقف شود.»

پیش از این آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به از سرگیری اقدامات نظامی نیروهای اسرائیلی در منطقه رفح ابراز نگرانی کرده و یادآور شد که حمله تمام عیار به این شهر "یک اشتباه استراتژیکی، یک فاجعه سیاسی و یک کابوس انسانی" خواهد بود. 

خبر مرتبط
واشنگتن ارسال مهمات به تل آویو را پس از حمله رفح متوقف کرد؟

اقتصادنیوز: یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست نگرانی‌های واشنگتن را نسبت به حمله احتمالی به رفح در نظر بگیرد، آمریکا ارسال محموله‌ای از بمب‌ها را به این رژیم متوقف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته از آغاز تخلیه غیرنظامیان از منطقه مرزی رفح به منطقه بشردوستانه گسترده خبر داد. سپس گردان‌های حماس برای توقف آتش اعلام آمادگی کردند، اما طرف اسرائیلی تصمیم گرفت به عملیات نظامی در شهر ادامه دهد.

خبر مرتبط
عجز اسرائیل از کنترل رفح/ درخواست از شرکت آمریکایی

اقتصادنیوز: روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که پس از پایان عملیات نظامی اشغالگران در رفح در جنوب نوار غزه، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه مرزی رفح با مصر را بر عهده می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید