عصبانیت نماینده اسرائیل هنگام بررسی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل+ فیلم

کدخبر: ۶۴۵۸۵۴
اقتصادنیوز: سفیر اسرائیل در سازمان ملل در سخنانش گفت: سازمان ملل «اکنون از یک کشور تروریستی در صفوف خود استقبال می‌کند»
عصبانیت نماینده اسرائیل هنگام بررسی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفیر اسرائیل در سازمان ملل که از دستور جلسه بررسی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل عصبانی بود، همچنین تصویر یحیی سنوار از رهبران حماس را در دست داشت و پس از پایان سخنانش، نشست مجمع عمومی را ترک کرد اما هیات اسرائیلی در سالن حضور داشت و چهره بسیار گرفته و عصبانی ای داشتند.

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: سازمان ملل متحد با این مأموریت تأسیس شد که تضمین کند چنین ظلمی (نازی ها) دیگر هرگز سر زشت خود را بلند نکند. امروز شما دقیقاً برعکس عمل می کنید و ایجاد یک کشور تروریستی فلسطینی را که توسط هیتلر زمان ما رهبری می شود، پیش می برید.

سفیر اسرائیل ادعا کرد: امروز، با کنایه های بیمارگونه و پیچیده، همان نهادی که برای جلوگیری از شر تأسیس شده است، اکنون از یک کشور ترور در صفوف خود استقبال می کند.

او ادامه داد: در هر نظرسنجی پیش‌بینی می‌شود که حماس در انتخابات فلسطین پیروز شود. بنابراین، امروز مجمع عمومی نه تنها در صدد اعطای حقوق به یک کشور تشکیلات خودگردان فلسطین است، بلکه امروز شما در صدد اعطای امتیازات و حقوق به دولت تروریستی آینده حماس هستید.

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد و از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل بطور مطلوب بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با ۱۴۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) درباره قطعنامه‌ «حقوق و امتیازات» فلسطین که از شورای امنیت می‌خواهد درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به یکصد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل را به طور مطلوب بازنگری کند، از صبح جمعه به وقت محلی آغاز شد.

 فلسطین و گروه کشورهای عربی این قطعنامه را ارائه کرده بود که تصویب پیش نویس قطعنامه به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری در سازمان ملل خواهد داد.

فلسطین در حال حاضر ناظر غیرعضو است، اما اکنون سال‌هاست که برای عضویت کامل در این نهاد بین المللی تلاش می‌کند این تلاش ماه گذشته توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد.

با این وجود، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اضطراری خود به بررسی پیش‌نویس این قطعنامه پرداخت که به فلسطین عضویت کامل در آن را نمی‌دهد، اما به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری مانند پیوستن به سازمان‌ها و نهادهای مختلف سازمان ملل که فلسطین هم اکنون قادر به انجام آن نیست، می دهد.

نماینده امارات به نمایندگی گروه عربی پیش نویس قطعنامه را ارائه کرد و  از شورای امنیت سازمان ملل خواست  تا در وضعیت فلسطین "بازنگری" کند و  عضویت کامل آن را توصیه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی