ظریف عامل شهادت رئیسی و همراهانش را مشخص کرد

کدخبر: ۶۴۸۰۵۸
اقتصادنیوز :وزیرسابق امور خارجه کشورمان، آمریکا را به دلیل تحریم فروش صنعت هوانوردی به جمهوری اسلامی، عامل شهادت رئیس جمهور و همراهان وی دانست و گفت: ملت ایران در این ۴۵ سال حوادث بزرگی از پیش رو برداشتند و به گفته رهبر معظم انقلاب از این حادثه تلخ هم عبور خواهند کرد.
ظریف عامل شهادت رئیسی و همراهانش را مشخص کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف روز دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت ماه - پس از شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان در حادثه بالگرد اظهار داشت: ابتدا شهادت رئیس جمهور عزیز کشور، وزیر امور خارجه، امام جمعه محبوب تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، اعضای گروه پرواز و سرتیم حفاظت را به همه مردم ایران و خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر امور خارجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: مردم ایران در ۴۵ سال اخیر نشان دادند که با همبستگی و همدلی چنین شرایطی را پشت سر گذاشتند. چرا که کشور در این سال‌ها شرایط سختی را پشت سر گذاشت و به فرموده رهبر معظم انقلاب از شرایط فعلی هم عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حمله صدام به کشور و آغاز جنگی تحمیلی، شهادت ۷۲ تن از یاران امام راحل، شهادت رجایی رئیس جمهور محبوب کشور و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخشی از شرایط سختی بود که جمهوری اسلامی با موفقیت از آنها عبور کرد.

خبر مرتبط
آیت الله جنتی پیام تسلیت صادر کرد/ رئیسی مدیری انقلابی و ولایی بود

اقتصادنیوز: رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه را تسلیت گفت.

ظریف تصریح کرد: یکی از عوامل این حادثه دلخراش، آمریکا است که با تحریم فروش صنعت هوانوردی به ایران اسلامی سبب شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان شد و قطعا جنایت آمریکا در ذهن مردم ایران و تاریخ ثبت خواهد شد.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی، با تاکید بر اینکه با وجود همه این دشواری‌ها، پایداری مردم ایران در این سال ها ادامه یافته است، تصریح کرد: با وجود دلخوری‌هایی که وجود داشته، این مردم بودند که در شرایط خاص کشور پای نظام و انقلاب ایستادند و قطعا شرایط بهتر خواهد شد و مردم شرایط بهتر را درک خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم با همبستگی و وحدت ملی نشان دادند که هوشیار و هوشمند هستند و در شرایط دشوار با یکپارچگی برای فردای بهتر در کنار یکدیگر خواهند بود.

خبر مرتبط
شهردار تهران شهادت رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت

اقتصادنیوز: شهردار تهران در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

ظریف با اشاره به شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در این حادثه گفت: بعد از شهادت امیرکبیر، سیدحسین فاطمی پیش از انقلاب، محمدعلی رجایی که در یک دوره کوتاه تصدی وزارت خارجه را بر عهده داشتند، آقای امیرعبداللهیان در این جایگاه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از۴۰ درصد کارکنان وزارت خارجه ایثاگر هستند و امیرعبداللهیان این توفیق را پیدا کرد که به فیض شهادت برسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی