گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

دوئل در مرز حمایت و مقاومت؛ جهت قیمت دلار در بازار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 17 اردیبهشت 1402

کدخبر: ۶۴۴۹۲۹
اقتصادنیوز: فعالان بازار معتقدند که معامله گران در بازار امروز در انتظار مذاکرات رافائل گروسی با مقامات ایرانی هستند و در مورد دلار هرات نیز می‌گویند که مرز حمایت، 60 هزار و 400 تومان و مقاومت 60 هزار و 800 تومان مهم است.
دوئل در مرز حمایت و مقاومت؛ جهت قیمت دلار در بازار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 17 اردیبهشت 1402

به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته نزولی شد.در همین رابطه و براساس آنچه که معامله گران می گفتند قیمت دلار هرات صبح یکشنبه با 60 هزار و 700 تومان بازگشایی شد و تا 60 هزار و 900 تومان بالا رفت؛ با این حال با شروع به کار بازار دبی و عقب نشینی نرخ حواله درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت 60 هزار و 300 تومان پایین آمد.

گفتنی است قیمت درهم امارات با گپ منفی در 16 هزار و 750 تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به 16 هزار و 600 تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد.نوسان کاهشی نرخ ارز در شرایطی است که عده ای از بازیگران در انتظار سفر رافائل گروسی به ایران و نتایح این سفر هستند.

فعالان بازار در خصوص نوسانات کاهشی بازار بر چند دلیل مهم تاکید دارند. از منظر آنها رشد درآمد‌های ارزی از محل صادرات نفت با تقویت ذخایر بانک مرکزی، قدرت این نهاد جهت کنترل نوسانات نرخ ارز را افزایش داده و در نتیجه یک عامل اقتصادی مهم در راستای روند کاهشی بازار ارز محسوب می‌شود. ازسوی دیگر برخی کم عمق شدن جریان معاملات را ناشی از سیگنال های سیاسی می دانند.به عقیده آنها خبرهای مانند احتمال وقوع توافق آتش‌بس میان طرفین درگیر در نوار غزه و همچنین زمزمه‌هایی از شروع مجدد مذاکرات ایران با غرب، به کاهش سطح انتظارات تورمی دامن زده است. 

در مجموع فعالان بازار در مورد دلار هرات معتقدند مرز حمایتی 60 هزار و 400 تومان مهم است و در صورتی که پایین آن ماندگار شود حمایت بعدی در حوالی 59 هزار و 800 تومان است. از سوی دیگر  مقاومت اولیه قیمت دلار هرات 60 هزار و 800 تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر حرکت کند.

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید