نگرانی زلنسکی از پایان جنگ/ قرار نیست کسی تسلیم شود!

کدخبر: ۶۴۷۵۳۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین با هشدار درباره تشدید حملات روسیه، گفت که درخواست غرب برای حل و فصل فوری جنگ قابل قبول نیست.
نگرانی زلنسکی از پایان جنگ/ قرار نیست کسی تسلیم شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که احتمال تشدید حملات روسیه وجود دارد اما کی‌یف تنها توافق صلحی را خواهد پذیرفت که عادلانه باشد.

زلنسکی همچنین با تکرار درخواست از متحدام برای ارسال سامانه پدافند هوایی و جنگنده به کی‌یف، گفت: بزرگ‌ترین منفعت روسیه این است که اوکراین نمی‌تواند از تسلیحات اعطایی غرب برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن قانون بسیج عمومی از امروز، اذعان کرد که کی‌یف با جذب نیرو و مشکلات مرتبط با روحیه سربازان اوکراینی، دست و پنجه نرم می‌کند.

خبر مرتبط
اعتراف زلنسکی به کمبود نیرو در ارتش این کشور

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تیپ‌های ارتش اوکراین با کمبود نیرو مواجه هستند

گرچه نیروهای روسیه در ماه‌های اخیر پیشروی تدریجی داشته‌اند اما از زمان آغاز حملات ۱۰ مه به منطقه «خارکیف»، دستاوردهای قابل توجهی در مرز شمال شرقی کسب کرده‌اند.

با این حال، زلنسکی گفته است که اوکراین خطوط دفاعی خود را حفظ و از هرگونه موفقیت بزرگ روسیه در خط مقدم جلوگیری خواهد کرد. وی مدعی شد: هیچ‌کس قرار نیست تسلیم شود.

خبر مرتبط
قانون جدید زلنسکی برای مجرمان اوکراینی / ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که به موجب آن برخی از مجرمان اوکراینی می‌توانند به ارتش بپیوندند.

زلنسکی همچنین درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای آتش‌بس در طول بازی‌های المپیک تابستانی را رد کرد و گفت: این آتش‌بس موقت به مسکو این فرصت را می‌دهد تا نیروها و مهمات و توپخانه‌اش را جابه‌جا کند.

وی افزود: اوکراین و متحدان غربی‌اش به ارزش‌های مشابهی پایبند هستند اما اغلب اختلاف نظر دارند به ویژه درخصوص مساله نحوه پایان جنگ.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: در شرایط احمقانه‌ای قرار داریم؛ از یک طرف غرب نسبت به شکست روسیه ابراز ناامیدی می‌کند و در سوی دیگر، نمی‌خواهد که اوکراین بازنده باشد.

وی در واکنش به پرسشی درباره احتمال پایان جنگ با سناریویی مشابه آنچه در جنگ کره اتفاق افتاد و شبه‌جزیره کره با یک خط جدا شد، گفت: همه به‌دنبال راهی برای پایان هرچه سریع‌تر جنگ هستند. بازیگران جهانی همچون چین روی روسیه نفوذ دارند و هرچه تعداد چنین کشورهایی در طرف ما بیشتر باشد و خواستار پایان این جنگ باشند، روسیه بیشتر به مدارا و مذاکره مجبور خواهد شد.

وی افزود: خواسته ما این است که این جنگ با یک صلح عادلانه برای ما پایان یابد اما خواسته غرب این است که جنگ هرطور شده و هرچه سریع‌تر تمام شود و این برای آنها یک صلح عادلانه محسوب می‌شود!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی