تورم در این مناطق صعودی شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۱۷۶۴
اقتصادنیوز: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیرماه ۱۴۰۳، در مناطق شهری و روستایی، تورم ماهانه و سالانه نزولی شده و تورم نقطه به نقطه سیر صعودی به خود گرفته است.
تورم در این مناطق صعودی شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود، شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیرماه را اعلام کرد. بر این اساس تورم ماهانه و سالانه در مناطق شهری و روستایی با کاهش مواجه شده است. این آمار نشان می‌دهد در هر دو منطقه شهری و روستایی تورم نقطه به نقطه افزایشی بوده اما در مناطق روستایی این افزایش چشمگیر نبوده است.

تورم سالانه مناطق شهری به ۳۵.۸ درصد رسید

بر اساس این آمار تورم ماهانه در تیر ماه ۱۴۰۳ به سطح ۲.۲ درصد رسیده که نسبت به تورم خردادماه ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است. بر اساس این آمار تورم سالانه نیز از ۳۶.۴ درصد در خردادماه به ۳۵.۸ درصد تیر ماه رسیده است که کاهش ۰.۶واحد درصدی را در این تورم نیز می‌توان مشاهده کرد.

خبر مرتبط
سرگروه‎‌های تورم تیر ماه مشخص شدند+ فیلم

اقتصادنیوز: ارقام تورم تیرماه 1403 نشان می‌دهد که رشد قیمت دو گروه کالایی میوه و خشکبار و مسکن همچنان ادامه دارد و حمل و نقل عمومی رکورددار گروه‌های کالا و خدمات شده است.

تورم1

آمار تورم در مناطق روستایی نیز حاکی از آن است که همانند مناطق شهری ، تورم ماهانه و سالانه با کاهش مواجه شده و تورم نقطه به نقطه افزایش اندکی داشته است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر «همراهی مناطق شهری و روستایی در تورم تیرماه» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید