گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در فتح کانال دبل کرد/پرنوسان‌ترین بازار در روز ترور اسماعیل هنیه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 11 مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۳۴۵۲
اقتصادنیوز: قیمت تتر پرنوسانترین بازار روز گذشته بود و 2700 تومان نوسان داد. قیمت دلار در دو روز گذشته در فتح کانال دبل کرد و به 60 هزار تومان رسید.
قیمت دلار در فتح کانال دبل کرد/پرنوسان‌ترین بازار در روز ترور اسماعیل هنیه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 11 مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار ارز در حالی به استقبال انتهای هفته می‌رود که قیمت دلار در دو روز گذشته دو کانال بالا آمده است. قیمت دلار و درهم که بعد از پایان به کار دولت سیزدهم روند افزایش به خود گرفته بود، با بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و لبنان در روز سه‌شنبه وارد کانال 59 هزار تومان شد. این روند قیمتی دلار پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران نیز ادامه یافت و کانال 60 هزار تومان را فتح شد.

بامداد روز چهارشنبه همزمان با اعلام رسمی خبر ترور اسماعیل هنیه، بازار ارز و سکه این روز را با گپ مثبت آغاز کردند. قیمت دلار هرات با گپ مثبت 700 تومانی در کانال 60 هزار تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا 60 هزار و 200 تومان بالا رفت. به گزارش اقتصادنیوز،‌ در ادامه قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات با کاهش قیمت درهم همراهی کرد و با افت کانال 60 هزار تومان را از دست داد و به حوالی مرز حمایت 59 هزار و 800 تومان رسید. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خط در 59 هزار و 880 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم که از روز یکشنبه وارد کانال 16 هزار تومان شده بود روز چهارشنبه را با اخبار ترور در گپ مثبت آغاز کرد. قیمت درهم روز گذشته در 16 هزار و 450 تومان بازگشایی کرد و با در نیمه اول با صعود تا 16 هزار و 500 تومان بالا رفت. براساس بررسی اقتصادنیوز،‌ در نیمه دوم در بازار تزریق درهم مخابره شد و قیمت آن با کاهش در 16 هزار و 400 تومان بسته شد. البته معامله‌گران مدعی بودند علاوه بر تزریق درهم، در بازار تهران و هرات نیز تزریق صورت گرفته است.

قیمت تتر پرنوسانترین بازار روز گذشته بود. قیمت تتر چهارشنبه را در انتهای کانال 59 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش تا مرز 61 هزار تومان بالا رفت. به گزارش اقتصادنیوز،‌ با کاهش بازارها ریزش تتر شدیدتر بود و به کف 60 هزار تومان رسید، اما این پایان کار نبود و در معاملات شبانه قیمت تتر با افزایش دوباره تا 60 هزار و 700 تومان بالا رفت تا از قیمت دلار تهران عقب نیفتد.

از لحاظ فنی مرز مقاومت مهم قیمت دلار هرات 60 هزار و 400 تومان است که در روز چهارشنبه نتوانست از این سطح عبور کند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، اگر قیمت دلار امروز از این مرز عبور کند با هیجان می‌تواند تا مرز کانال 61 هزار تومان بالا برود. اما اگر قیمت دلار زیر این مرز بماند نوسان نرخ دلار در حوالی مرز حمایت خواهد بود. اولین مرز حمایت بازار ارز در حوالی 59 هزار و 800 تومان قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۰ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید