99 درصد مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شد

کدخبر: ۶۷۴۹۴۵
اقتصادنیوز: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان گفت: بیش از ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کار این استان تا پایان تابستان پرداخت شده و مبالغ باقی مانده نیز در دست اقدام قرار دارد.
99 درصد مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، داریوش ماهری روز چهارشنبه با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان کرمان از ششم فرودین سال جاری اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۳ میزان ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم به ارزش چهار هزار و ۳۰۰ همت از گندم کاران استان خریداری شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۷۰ هزار تن از گندم خریداری شده مربوط به جنوب استان و حدود ۷۰ هزار تن نیز مربوط به شمال کرمان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تن از گندم خریداری شده خبازی و برای استفاده نانوایی و مابقی ۴۲ هزار تن گندم دروم و مخصوص تولید ماکارونی است.

وی تصریح کرد: میزان مصرف سالانه گندم استان کرمان حدود ۳۵۰ هزار تن و بقیه نیاز از خارج استان تهیه می شود که کار خرید آن انجام گرفته و در حال حمل به کرمان است.

خبر مرتبط
ارسال ۱۶۰ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور

اقتصادنیوز: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۱۶۰هزار و۴۳۳تن گندم مازاد بر نیاز استان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی در نیمه نخست امسال به دیگر استان‌ها ارسال شد.

ماهری خاطر نشان کرد: نیاز گندم استان کرمان تا پایان سال جاری تامین شده که در سیلوها ذخیره‌سازی می شود تا به لحاظ گندم و آرد مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال با وجود تهدید آفات در مزارع گندم استان کرمان، گندم برداشت شده به لحاظ کیفیت در شرایط مناسبی بود و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: شهرستان های فاریاب، قلعه گنج، رودبارجنوب، و اُرزوئیه از مناطق کاشت و برداشت گندم در استان کرمان و در سال جاری هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید