رکود بازار مسکن در منطقه 1 پایتخت/ خریداران مرددند+ جدول قیمت

کدخبر: ۶۷۶۰۱۸
اقتصادنیوز: طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن در مردادماه، 197 فقره معامله صورت گرفته و متوسط قیمت هرمتربع زیربنا 179 میلیون تومان بوده است؛ این در حالی است که در متوسط قیمت هرمتربع مسکن در مدت زمان مشابه سال گذشته، 134 میلیون تومان بوده است.
رکود بازار مسکن در منطقه 1 پایتخت/ خریداران مرددند+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، واسطه‌‌های ملکی در منطقه یک تهران می‌گویند، بازار خرید و فروش مسکن در این منطقه همچنان مانند گذشته در رکود قرار دارد.

 به گفته آنها قیمت مسکن افزایش نیافته اما تعداد خریداران ملکی کاهش یافته است. طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن در مردادماه، 197 فقره معامله صورت گرفته و متوسط قیمت هرمتربع زیربنا 179 میلیون تومان بوده است؛ این در حالی است که در متوسط قیمت هرمتربع مسکن در مدت زمان مشابه سال گذشته، 134 میلیون تومان بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای خرید واحد 100 مترمربعی کلیدنخورده در منطقه یک تهران دست‌کم باید 20 میلیارد تومان و برای خرید یک واحد 200 مترمربعی کلیدنخورده، حداقل 30 میلیارد تومان بودجه باید در نظر گرفت.

خبر مرتبط
مهاجرت تهرانی‌ها برای فرار از گرانی مسکن/ ۵۹ سال زمان برای خرید خانه در شهرستان‌ها

اقتصادنیوز: به گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران میانگین متری ۸۸ میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد ۷ میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، ۱۵۴ سال نیاز است تا تهرانی‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستان‌ها کرده است. در این شرایط وزارت راه‌ و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامه‌ای دارد؟

در محله قیطریه واحدی با 200 مترمربع زیربنا و نوساز، 44 میلیارد تومان و در محله آجودانیه برای واحدی با این متراژ و سن بنا، 60 میلیارد تومان تعیین شده است.

در محله ازگل، واحدی 100 متری و کلیدنخورده 22 میلیارد تومان و در محله زعفرانیه، واحدی 100 متری و نوساز، 23 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

محله ها

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید