بیشترین معاملات مسکن در این منطقه تهران صورت گرفت+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۶۲۶۷
اقتصادنیوز: نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیشترین میزان ثبت معاملات مسکن را مربوط به منطقه 9 این شهر دانست.
بیشترین معاملات مسکن در این منطقه تهران صورت گرفت+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، داود بیگی نژاد با بیان اینکه روند ثبت معاملات مسکن  نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم رونق بوده است و خریداران واقعی مسکن در مقایسه با گذشته روند کاهشی داشته اند گفت: طبق آمارها میزان خرید مسکن واحدهای نوساز روند کاهشی داشته و آمارهای کف بازار مسکن حاکی از آن است واحدهای ۵ سال ساخت استقبال بیشتری داشته اند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که قراردادهای مسکن در برخی از مناطق از جمله ۵ تهران صعودی بوده است و بعد از آن هم مناطقی از جمله ۱۰ ،۲ و ۴ هم در مراحل بعدی قرار دارد.

خبر مرتبط
مهاجرت تهرانی‌ها برای فرار از گرانی مسکن/ ۵۹ سال زمان برای خرید خانه در شهرستان‌ها

اقتصادنیوز: به گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران میانگین متری ۸۸ میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد ۷ میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، ۱۵۴ سال نیاز است تا تهرانی‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستان‌ها کرده است. در این شرایط وزارت راه‌ و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامه‌ای دارد؟

بیگی نژاد با بیان اینکه  طی یک سال گذشته در ۴ منطقه ۱۲ ،۱۸،۱۹ و ۲۰  تقاضای مسکن کاهشی بوده است گفت: منطقه ۹ تهران با ۱۱۶  درصد بیشترین میزان ثبت معاملات مسکن را داشته  و پس از آن منطقه ۱۳ تهران با ۶۶.۷ درصد بیشترین درخواست مسکن را داشته است.

او یاد آور شد:منطقه ۱۲ تهران با منفی ۷ ونیم درصد، منطقه ۱۶ با منفی ۲.۳ درصد و منطقه ۱۸ با منفی ۸.۲ درصد و منطقه ۲۰ تهران با منفی ۲.۹ درصد کمترین میزان معاملات مسکن را در تهران ثبت کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید