ایران و ارمنستان یک تفاهم‌نامه امضا کردند

کدخبر: ۶۷۶۳۳۶
اقتصادنیوز: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری از طریق تهاتر کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضاء کرد.
ایران و ارمنستان یک تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مکانیزم تهاتر یکی از راهکارهای گذر از ممنوعیت‌های ناشی از شرایط تحریم است از این‌رو محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به ارمنستان، در راستای تسهیل فرآیند تجاری تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری از طریق تهاتر کالا و خدمات ایران و ارمنستان را امضا کرد.

در همین رابطه سپیده اکبرپور تجریشی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری ایران و ارمنستان از طریق تهاتر، گفت: مطابق با مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شده است که دو طرف بعد از گذشت سه ماه شرکت‌هایی را به‌ عنوان اپراتور به یکدیگر معرفی و در ادامه این شرکت‌ها لیست کالاهای قابل تهاتر را تعیین و زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه را فراهم کنند.

خبر مرتبط
سوئیس با محصولات کشاورزی ایران دارو تهاتر کرد

اقتصادنیوز: تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران از جمله مواردی است که در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران و معاون سفارت سوئیس در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، سازمان توسعه تجارت ایران تعیین ‌کننده شرکت‌های اپراتور و ناظر اجرای این تفاهم‌نامه است.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان در پاسخ به این پرسش که مکانیزم تهاتر در شرایط تحریم تا چه میزان می‌تواند تسهیل‌ کننده روند تجاری باشد؟ گفت: دشواری نقل‌ و انتقالات مالی در شرایط مالی باعث شد که برای عبور از آن به مکانیزم‌های دیگری چون تهاتر روی بیاوریم؛ ارمنستان از امضای تهاتر کالا با ایران استقبال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید