گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

خروج پول از بورس 10 روزه شد+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۷۷۸۵۹
اقتصادنیوز‌:‌ افت شاخص کل بورس امروز با حمایت بازارساز متوقف شد اما روند منفی سایر شاخص‌ها و خروج سرمایه از بازار سهام همچنان ادامه داشت.
خروج پول از بورس 10 روزه شد+ اینفوگرافیک
عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد 0.16 درصدی در محدوده 2 میلیون و 97هزهار واحد به کار خود پایان داد. اما شاخص هم‌وزن که نمایانگر وضعیت سهام خرد و متوسط است خبر از تداوم روند منفی در این سهم‌ها داشت و امروز با 0.08 درصد کاهش ارتفاع در کانال 696 هزار و 489 واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات امروز بازار 34 هزار و 179 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ سه هزار و 295 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز 10 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

همچنین امروز سه‌شنبه 17مهرماه بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و به این ترتیب دهمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار ثبت و به عدد بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید.

photo_2024-10-08_13-48-42

امروز انتشار این خبر که «دولت چهاردهم برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ظرف چند روز آینده اسناد مورد نیاز برای بررسی این پرونده در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تأمین می‌کند.» بانکی‌ها را مورد توجه اهالی بازار قرار داد. همچنین گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی امروز سبزپوش‎تر از سایر گروهها بودند. از جمله دیگر اتفاقات دیگر بازار خریداری شدن صف خودرو در ابتدای بازار امروز بود و این احتمال که وضعیت این گروه در روزهای اینده بهتر شود را پررنگ کرد.

امروز نیز مانند روز گذشته صندوق‌های طلا صف فروش بودند. از طرفی دلار بازار آزاد کانال 63 هزار تومان را از دست داد اما با این وجود دلار نیما همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده و حواله دلار با افزایش 102 تومانی نسبت به روز قبل به 47,365 تومان رسید در بازار طلا و سکه نیز امروز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید