گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

نقشه طلا و دلار برای قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۹۳۱۹
اقتصادنیوز: بازار طلا و سکه امروز هم چشم انتظار نوسانات «اونس طلا» و «دلار» است؛‌ دو مولفه اثرگذاری که قیمت‌ها را در روز دوشنبه دستخوش تغییر کردند و باید دید امروز چه مسیری را پیش روی بازار قرار خواهند داد؟
نقشه طلا و دلار برای قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان​​​

به گزارش اقتصادنیوز، نوسان مثبت دلار و اونس طلا در روز دوشنبه بازار طلا و سکه را در مسیر صعودی قرار داد و زمینه‌ساز عبور قیمت‌ها از مرزهای مقاومت و فتح کانال‌های افزایشی شد. قیمت اونس طلا روز گذشته و پس از تعطیلات پایان هفته میلادی، افزایشی شد و به 2647 دلار رسید. ارزش اونس طلا در لحظه تدوین این گزارش کمی عقب نشست و در 2641 دلار قرار گرفت کارشناسان بازارهای مالی معتقدند بازار طلا همچنان در وضعیت نوسانی قرار دارد و متاثر از عواملی چون «انتخابات آمریکا» و «تحریم‌های جدید» تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

طلای آبشده هم روز گذشته را با 17 میلیون و 694 هزار تومان آغاز کرد و در مسیر صعودی تا 17 میلیون و 940 هزار تومان بالا رفت و در نهایت 17 میلیون و 840 هزار تومان قیمت خورد. حباب طلای آبشده هم حدود 240 هزار تومان برآورد شده است.

قیمت سکه امامی هم در روز دوشنبه با قیمت 49 میلیون و 600 هزار تومان آغاز به کار کرد و سپس به کانال 50 میلیون تومان وارد شد و 50 میلیون و 250 هزار تومان خرید و فروش شد. اما این پایان کار این فلز گرانبهای داخی نبود و سکه امامی در نهایت با عقب نشینی از این کانال، با 49 میلیون و 800 هزار تومان به کار خود پایان داد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه هم با افزایش یک درصدی به ده میلیون و 500 هزار تومان رسید. همچنین، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت‌های 27 میلیون و 200 هزار تومان و 18 میلیون و 100 هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز به 9 میلیون و 300 هزار تومان رسید. معامله گران فنی معتقدند حفظ قیمت‌های بالای این سطوح می‌تواند نشانگر ادامه روند صعودی باشد.

با این همه، تکنیکالیست‌ها معتقدند محدوده 17 میلیون و 600 هزار تومان به عنوان اولین سطح حمایتی مهم طلای آبشده است که در صورت شکستن آن، کاهش قیمت تا مرز 17 میلیون و 400 هزار تومان محتمل است، ناحیه‌ای که می‌تواند نقطه‌ای جذاب برای خریداران باشد. از سوی دیگر، سطح 17 میلیون و 940 هزار تومان به عنوان مقاومت کلیدی طلای آبشده شناخته می‌شود و عبور از این سطح می‌تواند قیمت را به سمت کانال 18 میلیون تومان هدایت کند.

معامله گران فنی همچنین بر این باورند که سکه امامی در کوتاه‌مدت به محدوده‌های حمایتی و مقاومتی حساس رسیده است و سطح 49 میلیون و 600 هزار تومان به عنوان اولین حمایت کلیدی این فلز گرانبها شناخته می‌شود. به عقیده این گروه اگر قیمت سکه به زیر این سطح عقب نشینی کند، اصلاح قیمت تا مرز 49 میلیون و 200 هزار تومان محتمل است؛ ناحیه مهمی که می‌تواند زمینه ساز ورود خریداران به بازار شود تا از این سطح به عنوان نقطه‌ای برای بازگشت قیمت استفاده کنند. همچنین مرز مقاومت سکه امامی در 50 میلیون و 250 هزار تومان قرار دارد و سکه برای تداوم روند صعودی روز گذشته نیازمند تثبیت روزانه بالای مرز یاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید