دور دنیا

نوسان مثبت قیمت دینار عراق و درهم؛ لیر متوقف شد/ ترکیه بهشت جدید لوکس پسندها

کدخبر: ۶۸۰۵۰۰
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که رشد 42 تومانی داشت و 17537 تومان معامله شد.
نوسان مثبت قیمت دینار عراق و درهم؛ لیر متوقف شد/ ترکیه بهشت جدید لوکس پسندها

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها واژه جدیدی به دایره لغات صنعت گردشگری و هتلداری جهان افزوده شده است که «هتل‌ بوتیک» نام دارد؛ حوزه‌ای که با رونق گردشگری و افزایش تقاضا برای تجارب شخصی لوکس، فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است و بسیای را مایل به حضور در این حوزه کرده است. نکته جالب توجه اما اینجاست که در همسایگی ایران هم شاهد رونق این حوزه هستیم.

صنعت پررونق گردشگری ترکیه راه را برای روندهای جدید در بازار املاک و مستغلات آن هموار کرده است و هتل‌ بوتیک‌ها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری بسیار جذاب در حال ظهور هستند. هتل‌ بوتیک‌ها ترکیبی از تجملات، فرهنگ و جذابیت را ارائه می‌کنند و آنها را به انتخابی عالی برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که به دنبال تنوع بخشیدن به مجموعه املاک و مستغلات خود هستند.

ظهور هتل بوتیک‌ها در ترکیه یک فرصت منحصر به فرد برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات است. چه به دنبال خرید یک خانه لوکس در استانبول باشید یا یک ملک جذاب در یکی از شهرهای ساحلی ترکیه، پتانسیل تبدیل این خانه ها به هتل های بوتیک بسیار زیاد است.

با استراتژی سرمایه گذاری مناسب، خرید املاک اجاره‌ای برای فروش و تبدیل آن‌ها به هتل بوتیک‌ها می‌تواند بازده بالایی را به همراه داشته باشد، به خصوص در مقاصد توریستی محبوب مانند استانبول، آنتالیا و بدروم. این شهرها به دلیل جذب مسافران از سرتاسر جهان شناخته شده‌اند و جریان ثابتی از بازدیدکنندگان را در طول سال فراهم می کنند. با سرمایه گذاری در این مکان های برتر، خریداران املاک و مستغلات می توانند به یک بازار پرسود با پتانسیل رشد قابل توجه دسترسی پیدا کنند.

این در حالیست که هتل بوتیک ها فرصت مناسب هم برای سرمایه گذاران بین المللی هستند و به عنوان یکی از جذاب ترین جنبه های سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات ترکیه شناخته می شوند؛ چرا که ترکیه به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا با خرید املاک و مستغلات به ارزش مشخص، تابعیت خود را دریافت کنند. این انگیزه بازار املاک و مستغلات را جذاب‌تر می‌کند، زیرا مزایای بیشتری را در کنار پتانسیل درآمد بالای اجاره‌ای یا درآمد هتل ارائه می‌دهد. این برنامه علاقه بیشتر به ملک در ترکیه را برانگیخته است، زیرا نه تنها بازدهی مالی برای سرمایه گذاران فراهم می کند، بلکه ضمن فراهم کردن امکان دسترسی به شهروندی ترکیه،‌ امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها را فراهم می کند.

رونق بازار هتل بوتیک ها، خانه های لوکس را هم در لیست پرطرفدارترین املاک ترکیه قرار داده است؛ چرا که برای تبدیل به هتل های بوتیک ایده آل هستند. این خانه‌ها اغلب دارای معماری خیره‌کننده، موقعیت‌های عالی، و فضای داخلی بزرگ هستند که می‌توانند به اقامتگاه‌های سطح بالا تبدیل شوند. از محله های تاریخی استانبول گرفته تا مناطق ساحلی خیره کننده آنتالیا، این خانه های ملکی برای ایجاد یک هتل بوتیک که در بازار رقابتی متمایز است، عالی هستند. حال که به مرور جزئیات جالب توجه از بازار املاک ترکیه پرداخته ایم،‌ سری هم به بازار ارز تهران بزنیم و از آخرین قیمت ارز رسمی این کشور که یکی از مهم ترین مولفه ها برای هر گونه تراکنش در کشور همسایه ایران است با خبر شویم.

نرخ لیر ترکیه در بازار 28 مهر 1403

امروز لیر ترکیه ثبات قیمت را پیش روی خود دید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که 1840 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده باشد.

نرخ امروز درهم امارات امروز

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ افزایش 42 تومانی داشت و 17537 تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته افزایش یک تومانی را تجربه کرد. هر دینار عصر امروز 49 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و افزایش 350 تومانی را تجربه کرد و در پایان فعالیت معامله گران، 167150 تومان نرخ گذاشته شد.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم شیب صعودی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات 34740 تومان رسید که رشد 90 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز ثبات را تجربه کرده است و به مانند روز گذشته 166 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان در مسیر افزایشی قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با 23800 تومان بسته شد تا 60 تومان نسبت به روز قبل گران شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

امروز در پایان معاملات بازار ارز هر بات چهار تومان افزایش قیمت داشت و 1886 تومان نرخ گذاری شد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 14910 تومان رسید. هر رینگیت افزایش 30 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان مثبت و در محدوده رنج قیمت ها نسبت به روز گذشته دارد؛ روندی که به عقیده فعالان بازار و معامله گران ناشی از نوسان قیمت دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید