کمیته ابطال بخشنامه‌های خلق‌الساعه راه‌اندازی شد

کدخبر: ۶۸۰۶۷۴
اقتصادنیوز: به تازگی یک کمیته حقوقی ذیل دبیرخانه شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران تشکیل شد.
کمیته ابطال بخشنامه‌های خلق‌الساعه راه‌اندازی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، به دنبال عدم توقف بخشنامه‌های خلق الساعه در دولت، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران کمیته حقوقی را راه اندازی کرده است تا موانع کسب و کار به سیاستگذاران گوشزد شود تا در اسرع برطرف شود.

به تازگی یک کمیته حقوقی ذیل دبیرخانه شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران تشکیل  شد.  این کمیته به دنبال مصوبه اولین جلسه کارگروه «شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با ثبت سفارش و تخصیص ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی» که یکی از کارگروه‌های 12گانه فعال زیر نظر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران و دادگستری کل استان تهران است؛ راه اندازی شده است.

به گفته هومن حاجی‌پور، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، کمیته حقوقی  با هدف شناسایی، بررسی و اصلاح یا ابطال بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و سایر شیوه‌نامه‌های اجرایی و ابلاغی توسط سازمان‌ها که با قوانین بالادستی یا شرع مغایرت دارند و مخل فضای کسب‌وکار هستند؛ راه‌اندازی شده است.

طبق اعلام اتاق تهران این کمیته موظف به پیگیری برای ابطال بخشنامه‌های یک‌شبه و خلق‌الساعه است که بدون طی کردن روندهای قانونی توسط برخی سازمان دولتی تصویب و ابلاغ می‌شود.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر «راه اندازی کمیته ابطال بخشنامه‌های خلق‌الساعه» بخوانید. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید