گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

سیگنال کاهشی تتر به بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ آبان 1403

کدخبر: ۶۸۱۶۵۰
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند عقب نشینی قیمت تتر در جریان معاملات امروز می تواند قیمت دلار را به مسیر نزولی هدایت کند.
سیگنال کاهشی تتر به بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ آبان 1403

عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز اولین روز هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که در روزهای گذشته شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود؛ روندی که به عقیده معامله‌گران از سیگنال‌های منفی به بازار و انتظارات تورمی نشات گرفته است.

با این حال، قیمت درهم امارات که این روزها بازیگر اصلی بازار ارز است در روز پنجشنبه معاملات را با گپ مثبت 210 تومانی در 18 هزار و 850 تومان بازگشایی کرد و بین پله هفتم و هشتم کانال 18 هزار تومان در نوسان بود. درهم در نیمه دوم معاملات روند نزولی را در پیش گرفت و در نهایت با کاهش دو پله‌ای به 18 هزار و 680 تومان رسید.

بازار رمزارزها هم شاهد کاهش قیمت تتر بود؛ روندی که در پی اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران سرعت گرفت و این رمزارز با افت ارزش سه هزار تومانی همراه شد. قیمت تتر در حال حاضر به 65 هزار تومان رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت دلار است و به عقیده معامله‌گران، انتظار می‌رود با این تغییر، قیمت اسکناس آمریکایی نیز کاهش یابد.

بازار رسمی هم در روز پنجشنبه شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش  قیمت یورو بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به 50 هزار و 388 تومان رسید. حواله دلار هم افزایشی بود و در کانال 49 هزار تومان بازگشایی کرد و در نرخ 49 هزار و 15 تومان معامله شد. همچنین یورو مبادله‌ای امروز با کاهش، 54 هزار و 314 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 52 هزار و 835 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13 هزار و 720 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 13 هزار و 346 تومان قیمت خورد.

با این حال، برخی از معامله‌گران بر این باورند که سیاست‌گذاران با بالا بردن قیمت دلار قصد نوسان‌گیری دارند تا کسری بودجه را جبران کنند و سپس دلار را به سطوح پایین‌تر بازگردانند، که باعث احتیاط بیشتر معامله‌گران شده است.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران، پیش‌بینی‌ها درباره قیمت درهم امارات حاکی از آن است که در صورت تداوم روند فعلی، این ارز ممکن است به سمت مرز حمایت 18 هزار و 500 تومان حرکت کند. این سطح حمایتی می‌تواند نقطه‌ای کلیدی برای معامله‌گران باشد و در صورت شکسته شدن، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد. 

 به عقیده این گروه، در صورت تداوم روند فعلی درهم می تواند به سمت مرز حمایت 18 هزار و 500 تومان حرکت کند. در مقابل اگر درهم بتواند از سطوح کنونی به بالای مرز مقاومت 18 هزار و 800 تومان بازگردد، احتمال ورود به کانال 19 هزار تومان نیز وجود دارد. از سوی دیگر، اگر درهم بتواند از سطوح کنونی عبور کرده و بالای مرز مقاومت 18 هزار و 800 تومان تثبیت دهد، این موضوع می‌تواند به ورود آن به کانال 19 هزار تومان کمک کند. عقب نشینی قیمت درهم و تتر در جریان معاملات امروز می تواند نقش مهمی بر کاهش قیمت دلار ایفا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید