دولت از این خودروهای لوکس مالیات گرفت

کدخبر: ۶۷۸۳۴۹
اقتصادنیوز: سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از مجموع ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شده تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده‌اند که از آنان مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان (۴۲ درصد) وصول شده است.
دولت از این خودروهای لوکس مالیات گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که طی سه سال گذشته (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) از مجموع ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودرو لوکس شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان (همت) شده اند.

از مجموع  ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شده نیز تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده اند که از آنان مبلغ۲.۵ همت (۴۲ درصد) وصول شده است.

با این حال ۴۲ هزار و ۷ مالک خودرو نیز به مالیات تعیین شده خود که در مجموع حدود یک هزار میلیارد تومان(همت) است، اعتراض کردند که روند بررسی مالیات آنها و طی کردن مراحل قانونی آن ادامه دارد.

به صورت جزئی تر می توان گفت در سال ۱۴۰۰ از مجموع ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مالک خودروی لوکس شناسایی شده ۱۰۳ هزار و ۶۷۱ مالک مالیات خود را پرداخت کرد و در سال ۱۴۰۱ نیز از میان ۲۳۴ هزار و ۱۳۸ مالک خودروی لوکس شناسایی شده ۱۰۳ هزار و ۵۰۵ مالک اقدام به پرداخت مالیات نموده اند.

اما در سال گذشته نیز از مجموع ۱۶۶ هزار و ۲۸۵ مالک خودرو لوکس شناسایی شده ت توسط نیروی انتظامی و گزارش آن به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۱۵۵ هزر و ۱۵ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان(همت) شده است.

از طرف دیگر در سال گذشته از تعداد ۱۵۵ هزر و ۱۵ مالک خودرو مشمول مالیات شده، تعداد ۲۸ هزار و ۴۴۱ مالک نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده اند که مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان (۱۸ درصد) وصول شده است و مابقی نیز در فرآیند وصول و اجرا است که اطلاعات فوق الذکر در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان بارگزاری گردید و از طریق پیامک نیز به مالکان خودروها اطلاع رسانی شده است.

برای مابقی مالکان خودروهای لوکس برگ اجرایی صادر و در پورتال شخصی مودیان بارگزاری و از طریق پیامک به ایشان اطلاع رسانی شده و در مرحله وصول می باشد.

اما در خصوص وصول نشدن کل مالیات متعلق به مالکان خودروهای لوکس باید در نظر داشت، از آنجایی که مجلس شورای اسلامی قانون گذار در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، سازوکار اعتراض در هیات بدوی و تجدید نظر را پیش بینی کرده است، تعدادی از مالکان خودروهای لوکس به مالیات تعیین شده اعتراض دارندکه به این ترتیب وصول مالیات آنها به دوره های بعد موکول می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید