واکنش‌ها به یادداشت‌های جنجالی نیکی هیلی برای اسرائیل/ سلبریتی‌های آمریکایی خشمگین شدند

کدخبر: ۶۵۰۹۳۴
اقتصادنیوز: بعد از نوشته توهین‌آمیز و ضدانسانی نیکی هیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روی موشک‌های اسرائیل، تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و بازیگران و چهره‌های آمریکایی واکنش نشان دادند.
واکنش‌ها به یادداشت‌های جنجالی نیکی هیلی برای اسرائیل/ سلبریتی‌های آمریکایی خشمگین شدند

به گزارش اقتصادنیوز، در چند روز گذشته تصاویری از نماینده سابق دولت آمریکا در سازمان ملل منتشر شد که او را در حال نوشتن یادگاری روی چند بمب اسرائیلی نشان می‌دهد.

در این تصاویر که در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد، نیکی هیلی، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی گلوله اسرائیل می نویسد «آنها را از بین ببرید».

mUjF334qoHVp

نیکی هیلی، نامزد شکست خورده ریاست جمهوری آمریکا هنگام بازدید از مکان‌های نظامی در مرز شمالی اسرائیل با لبنان، روی گلوله‌های اسرائیلی این نوشته را حک کرد.
l7R7vfIjHb8H

دنی دانون، نماینده پارلمان اسرائیل و سفیر سابق این رژیم در سازمان ملل، این عکس را در سفر مرزی با هیلی در حساب شبکه اجتماعی خود منتشر کرد.

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود و دوره او با دانون همپوشانی داشت. هیلی مانند اکثر سیاستمداران آمریکایی به خصوص جمهوری خواهان، طرفدار رژیم صهیونیستی است. او ممکن است در دولت احتمالی ترامپ سمتی در هیات حاکمه آمریکا به دست آورد.
 
هیلی جمله «تمام‌شان کن» یا «همه آنها را نابود کن» را در اغلب سخنرانی های خود در ارتباط با جنگ رژیم اسرائیل در غزه به کار برده است.
 
در این زمینه، کنت راث، مدیر پیشین دیده بان حقوق بشر در واکنش به این عکس‌ها نوشت: هیلی نشان می دهد که واقعا چه کسی است.
 
همچنین جان کیوزاک بازیگر آمریکایی نیز در واکنش به تصاویر منتشر شده از هیلی نوشت: هر کسی که یک بمب را امضا می‌کند یک جامعه ستیز است.

کاربران آمریکایی نیز با انتقاد از این تصاویر، نوشتند: در حالی که آمریکایی‌ها زنده سوزاندن مردم فلسطین توسط (رژیم) اسرائیل و سر بریدن کودکان فلسطینی را می‌بینند، نیکی هیلی بر روی بمب‌هایی که بر سر غیرنظامیان می‌ریزند، یادداشت‌های عاشقانه می‌نویسد.

واکنش ایران به اقدام توهین آمیز نیکی هیلی

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام نیکی هیلی، سیاستمدار آمریکایی در نوشتن یادداشتی بر روی بمب‌های اسرائیلی آن را فراتر از ننگ خواند.

کنعانی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: ذبح انسانیت، اخلاق و حقوق بشر پای عشق به رژیم کودک‌کُش اسرائیل؛ یادداشت "نیکی هیلی" سیاستمدار و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا بر روی بمب‌های اسرائیلی: «کارشان (فلسطینی‌ها) را تمام کنید... آمریکا اسرائیل را دوست دارد.» وی این اقدام را فراتر از ننگ خواند.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که به حمایت‌های افراطی و نامتناسب از اسرائیل در جلسات سازمان ملل معروف است هنگام بازدید از یک پایگاه در شمال فلسطین اشغالی روی مهمات اسرائیلی یادداشت نوشت. 

تصاویری که «دانی دانون»، عضو پارلمان اسرائیل و سفیر سابق رژیم در سازمان ملل در شبکه ایکس منتشر کرده نشان داد که هیلی روی این مهمات نوشته است: «کارشان را تمام کنید. آمریکا اسرائیل را دوست دارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی