پاندمی تب دنگی در راه است؟/ شرط مهم برای پیشگیری از ابتلا

کدخبر: ۶۶۰۱۳۷
اقتصادنیوز: یک استاد ویروس شناسی با عنوان این مطلب که فعلاً نمی‌توان به پاندمی تب دنگی فکر کرد، گفت: مگر اینکه شرایط ویروس و راه انتقال بیماری تغییر کند.
پاندمی تب دنگی در راه است؟/ شرط مهم برای پیشگیری از ابتلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سیدعلیرضا ناجی، با عنوان این مطلب که تب دنگی دو جز دارد، گفت: این دو جز، شامل ویروس و ناقل بیماری است که باید مواظب گزش پشه و انتقال بیماری باشیم.

وی افزود: در بحث تب دنگی، مقوله بیماریابی و ایزوله بیماران از اهمیت زیادی در جلوگیری از سیکل انتقال بیماری دارد.

خبر مرتبط
شیوع عجیب ویروس‌‌ها در جهان/ پای تغییرات اقلیمی در میان است؟

اقتصادنیوز: در عین حال که دماهای بالا و بلایای طبیعی، تلفات و خسارات ویرانگری را بر مردم سراسر جهان وارد می‌کنند، کارشناسان همچنین زنگ خطر دیگری را به صدا در می‌آورند که تغییرات آب‌وهوایی از طریقی دیگر تهدیدی برای زندگی انسان‌هاست و آن، «افزایش بیماری‌های عفونی و غیرواگیر» است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای جلوگیری از سیکل انتقال بیماری، باید جمعیت پشه‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: اگر بیماریابی و کنترل جمعیت پشه‌ها اتفاق نیافتد، می‌تواند شیوع بالایی ایجاد کند.

ناجی با عنوان این مطلب که فعلاً نمی‌توان به پاندمی تب دنگی فکر کرد، گفت: مگر اینکه شرایط ویروس و راه انتقال بیماری تغییر کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: قدم اول در جلوگیری از تبدیل بیماری به پاندمی، این است که از گسترش ناقل بیماری که پشه آئدس است، جلوگیری کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید