خط و نشان خالد مشعل برای اسرائیل / حماس رفتنی نیست

کدخبر: ۶۷۳۳۲۳
اقتصادنیوز: مقام سیاسی ارشد حماس گفت جنبش مقاومت فلسطین در مسیر پیروزی است و تلاش صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها برای جایگزین کردن حماس در غزه، توهمی است که به واقعیت بدل نخواهد شد.
خط و نشان خالد مشعل برای اسرائیل /  حماس رفتنی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین با بیان اینکه حماس در حال پیروزی بوده و نقشی سازنده در فردای غزه خواهد داشت، گفت: «حماس (در جنگ) دست بالا را دارد. آن‌ها ثابت‌قدم مانده و ارتش اسرائیل را به وضعیت فرسایشی دچار کرده‌اند.»

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، خالد مشعل یکی از رهبران سیاسی ارشد این جنبش بوده و در تصمیم‌گیری‌های آن نقشی تأثیرگذار دارد. او که در سال ۱۹۹۷ از یک ترور نافرجام جان سالم به در برد، بیش از ۲ دهه است که در صحنه سیاسی حماس نقش پررنگی ایفا می‌کند.

خبر مرتبط
خالد مشعل تهدید به ترور شد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مستقیما به ترور رئیس جنبش حماس در خارج تهدید کرد.

خالد مشعل در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفت مقامات حماس عجله‌ای برای آتش‌بس ندارند و حاضر نیستند برای برقراری آتش‌بس، از خواسته‌ها و حقوق اساسی مردم غزه دست بکشند. حماس خواستار پایان قطعی جنگ و خروج دائمی نظامیان صهیونیست از نوار غزه است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل جنگ غزه با رژیم صهیونیستی هم‌نظر بود و تاکید داشت که حماس باید از بین برود، اما واشنگتن اکنون این مسئله را به عنوان یک هدف معرفی نمی‌کند و آمریکا و رژیم اشغالگر با حماس وارد مذاکره شده‌اند. به گفته خالد مشعل، این بدین معناست که ایالات متحده می‌داند حماس رفتنی نیست و نمی‌توان آن را از بین برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید