آلمان قول داد/ به اوکراین موشک «تاروس» نخواهیم داد

کدخبر: ۶۷۴۱۰۸
اقتصادنیوز: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درباره احتمال ارسال موشک‌های «تاروس» با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر برای اوکراین، مدعی شد که چنین تسلیحاتی در اختیار کی‌یف قرار نخواهد گرفت.
آلمان قول داد/ به اوکراین موشک «تاروس» نخواهیم داد

صدر اعظم آلمان می‌گوید که موشک‌های «تاروس» ساخت این کشور با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر در اختیار اوکراین قرار نخواهد گرفت.

شولتز در یکی از شهرهای ایالت «براندونبرگ» گفت: هرچند بسیاری افراد مرا تحت فشار می‌گذارند، اما من موشک کروز با قابلیت رسیدن به مسکو را در اختیار (اوکراین) قرار نخواهم داد. از همین‌جایی که هستم به شما اطمینان می‌دهم که روی این حرفم خواهم ایستاد.

صدر اعظم آلمان در ادامه بار دیگر مدعی شد که پیدا کردن راهی برای حل و فصل صلح‌آمیز جنگ اوکراین ضروری است و اضافه کرد: حالا وقت آن رسیده است که احتمالات را دراین‌باره بررسی کنیم.

خبر مرتبط
قراردادی که صدراعظم آلمان در شهر سمرقند امضا کرد

اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان در سفری سه روزه به آسیای مرکزی، یک توافقنامه دوجانبه درباره مهاجرت با ازبکستان امضا کرد.

با این حال، وی با رد این مساله که مذاکرات صلح می‌تواند جایگزینی برای حمایت آلمان از اوکراین باشد، گفت که چنین تصوری «ساده‌لوحانه» است!

کی‌یف مدت‌هاست که از آلمان خواسته تا برای اوکراین موشک‌های تاروس ارسال کند. این موشک با موشک‌های «سایه طوفان» انگلیسی که پیش‌تر در اختیار اوکراین قرار گرفته است، مقایسه می‌شود با این تفاوت که این موشک ساخت آلمان و سوئد، اندکی برد بیشتری دارد.

آلمان پنجشنبه هفته گذشته تسلیحاتی که در اختیار اوکراین قرار داده است را به‌روزرسانی کرد که از جمله آن می‌توان به ۲۲ دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵ با لوازم یدکی، سه فروند سامانه پدافندی خودکششی «گپارت»، پهپاد و سایر سلاح‌ها اشاره کرد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که برلین قصد دارد تا ۳۷۹ میلیون یورو کمک نظامی مازاد در کوتاه‌مدت به اوکراین تخصیص دهد.

خبر مرتبط
احضار شهروند ترک‌تبار در آلمان به دلیل حمایت از فلسطین

اقتصادنیوز: یک شهروند ترک‌تبار در آلمان به دلیل اشتراک گذاشتن پستی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطین برای بازجویی احضار شد.

آلمان به عنوان دومین حامی تسلیحاتی بزرگ اوکراین پس از آمریکا، در مجموع متعهد به تامین حدود ۲۸ میلیارد یورو کمک نظامی به کی‌یف شده است. مسکو بارها تاکید کرده است که تامین تسلیحاتی اوکراین اراده روسیه را تضعیف نکرده و ورق را به سود اوکراین برنخواهد گرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید