تداوم ابهام در پرونده آتش سوزی انبار اموال تملیکی/ آتش سوزی عمدی بود؟

کدخبر: ۶۷۴۷۰۵
اقتصادنیوز: با گذشت ۳ سال از آتش‌سوزی انبار اموال تملیکی در غرب تهران همچنان برخی ابهامات در خصوص این آتش سوزی شفاف نشده است.
تداوم ابهام در پرونده آتش سوزی انبار اموال تملیکی/ آتش سوزی عمدی بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، 14 تیر ماه سال 1400 انبار سازمان اموال تملیکی در غرب تهران دچار آتش‌سوزی گسترده شد. با توجه به گزارش سازمان آتش‌نشانی، در این آتش‌سوزی، شش سوله دچار حریق شدند و چهار سوله به صورت کامل از بین رفت.

پس از چند ماه از این آتش سوزی، معاون بهره‌برداری و فروش وقت سازمان اموال تملیکی اعلام کرد که در این آتش‌سوزی کالاهایی شامل اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی، مواد شیمایی و دارو به مقدار زیاد و مقداری پارچه، البسه و کیف و کفش از بین رفته است. براساس بررسی کارشناسان رسمی و حدود قیمت تعیین شده، خسارت این حادثه حدود 327 میلیارد تومان برآورد شد.

ابهاماتی که سه سال بدون پاسخ ماند

در خصوص علل و عوامل بروز این آتش سوزی ابهامات متعددی در رسانه‌ها مطرح شد که با وجود گذشت زمان پاسخ مشخصی ارائه نشد. حتی علت بروز این آتش سوزی نیز به طور دقیق توسط نهادهای رسمی اعلام نشد. این در حالی بود که حتی احتمال عمدی بودن آتش سوزی نیز مطرح شده بود.

گمانه‌زنی‌هایی حاکی از آن بود که عامل اصلی این آتش‌سوزی قطع و وصلی مکرر برق و اتصال برق بوده است با این حال اطلاعات تکمیلی در خصوص گزارش کارشناسی ارائه نشد.ضمن اینکه حتی اگر علت آتش‌سوزی اتصال برق بوده باشد، همچنان احتمال عمدی بودن بروز این موضوع مطرح بود.

طی سه سال اخیر و پس از آتش سوزی شاهد بروزرسانی و بهبود شرایط نگهداری کالاها در انبارهای اموال تملیکی بودیم. یکی از نمونه‌های آن نیز همان انبار غرب استان تهران است که دچار حریق شده بود. با این وجود به سبب مشخص نبودن علت بروز این حادثه همچنان مشخص نیست که آیا خطر بروز مجدد چنین حادثه‌ای که منجر به زیان چند صد میلیارد تومانی شده است، وجود دارد یا خیر.

با وجود پیگیری‌های انجام شده عموماً این پاسخ داده می‌شد که پرونده این آتش‌سوزی در مراجع قضائی در حال رسیدگی است و با همین بهانه و با وجود گذشته سه سال از این آتش‌سوزی همچنان خبری از شفاف‌سازی در خصوص علت قطعی و برخورد با عوامل دخیل در موضوع و پیش‌بینی موارد احتیاطی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید