کرج آماده‌باش شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۵۴۳۰
اقتصادنیوز: مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام سطح هشدار قرمز هواشناسی برای استان البرز براثر بارش شدید باران، تگرگ به ویژه در ارتفاعات طی ۲۴ ساعت آینده، از آماده باش کامل دستگاه های اجرایی خبر داد.
کرج آماده‌باش شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با اعلام سطح هشدار قرمز هواشناسی برای این استان براثر بارش شدید باران، تگرگ به ویژه در ارتفاعات طی ۲۴ ساعت آینده، دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش کامل در آمدند.

مهدی مهرور عصر جمعه افزود: این هشدار به دلیل احتمال وقوع سیل در شهرها، روستاها و محورهای مواصلاتی، ضرورت هماهنگی کامل برای مقابله با هرنوع حادثه احتمالی بوده و اعلام آماده باش ۱۰۰ درصد داده شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس روز شنبه هفتم مهرماه، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم (پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه) ضمن حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت ها با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران ذیربط در محل خدمت و اطلاع رسانی مطلوب به اهالی، شهروندان، روستائیان، کشاورزان، دامداران، باغداران، گردشگران، پیش بینی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: عدم تردد از محل های پر خطر، عدم اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و مسیلها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، تاکید بر خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی، پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت از جمله توصیه ها است.

مهرور افزود: همچنین پیش بینی تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز توسط تمام دستگاهها، فرمانداریها، بخشداریها، شهرداریها و دهیاریها به منظور مقابله با بحرانهای احتمالی از قبیل طغیان آب در رودخانه ها و مسیل های منتهی به شهرها و روستاها، رانش و ریزش سنگ در محورهای مواصلاتی و سایر مخاطرات با اطلاع رسانی از طریق رسانه و مسوولان محلی و حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید