تلاش عراق برای ارتقای سطح آموزشی خود/ درخواست همکاری عراق با ایران در پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی

کدخبر: ۶۷۵۹۰۳
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه کرخ بر ضرورت تقویت همکاری‌های دانشگاهی میان ایران و عراق تأکید کرد و گفت: عراق در حال تلاش برای ارتقای سطح علمی و آموزشی خود است و همکاری با دانشگاه‌های ایران می‌تواند به این فرآیند سرعت بخشد.
تلاش عراق برای ارتقای سطح آموزشی خود/ درخواست همکاری عراق با ایران در پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  ثامر الکاظمی -رئیس دانشگاه کرخ بغداد- و موسی الموسوی، از اداره‌کل بحث و تطویر وزارت علوم عراق ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

اباذری به اهمیت همکاری‌های فرهنگی و علمی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها باید با نگاه بلندمدت و راهبردی ادامه یابد.

رایزن فرهنگی ایران در عراق به نقش مهم دانشگاه‌ها در ایجاد پل‌های ارتباطی فرهنگی اشاره کرد و افزود: روابط علمی و فرهنگی می‌تواند بستری مناسب برای تعاملات مستمر بین ایران و عراق فراهم کند.

وی همچنین، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای پروژه‌های مشترک بین دو کشور تأکید کرد.

ثامر الکاظمی، رئیس دانشگاه کرخ  بر ضرورت تقویت همکاری‌های دانشگاهی میان دو کشور تأکید کرد و اظهار کرد: عراق در حال تلاش برای ارتقای سطح علمی و آموزشی خود است و همکاری با دانشگاه‌های ایران می‌تواند به این فرآیند سرعت بخشد.

وی پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک میان دانشگاه‌های ایران با دانشگاه کرخ را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که این جلسات بتوانند به ایجاد دستاوردهای علمی واقعی منجر شوند. 

زبان فارسی مسیر ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و عراق را هموار می‌کند

خبر مرتبط
عراق مواد منفجره مکشوفه از جنگ تحمیلی را منهدم می‌کند

اقتصادنیوز: معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری مهران گفت: کشور عراق قصد انهدام مواد منفجره به‌جای مانده از جنگ تحمیلی را دارد، به همین دلیل صدای انفجارهایی به گوش خواهد رسید.

محمدجواد نجفی ، مسئول روابط علمی ـ دانشگاهی و زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار، همکاری‌های دانشگاهی میان ایران و عراق را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت علمی و تحقیقاتی در هر دو کشور دانست.

وی به برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک و پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همکاری‌های علمی بین دو کشور باید به شکل گسترده‌تری گسترش یابد.

نجفی همچنین، به توسعه زبان فارسی به عنوان بخشی از این همکاری‌ها اشاره کرد و آن را عاملی برای تسهیل ارتباطات علمی میان دو کشور دانست.

وی افزود: این زبان می‌تواند مسیر را برای ارتباطات علمی و فرهنگی میان ایران و عراق هموار کند و تبادلات بیشتری را میان دانشگاه‌های دو کشور ایجاد کند.

در ادامه،  حجت‌الاسلام محسن‌زاده، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه عراق  نیز در سخنانی، به ضرورت تربیت دانشجویان متعهد و متخصص اشاره کرد و گفت: این مرکز با ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع و با کیفیت، نقش مهمی در تربیت نسل‌های آینده ایفا می‌کند.

وی به اهمیت آموزش‌های علمی و دینی در تربیت افرادی که می‌توانند به عنوان پل‌های فرهنگی و علمی میان ایران و عراق عمل کنند، تأکید کرد و افزود: تقویت این روابط نه تنها به نفع دو کشور، بلکه به نفع کل منطقه خواهد بود.

در پایان، حاضرین از نمایشگاه آثار هنری که در گالری رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق برگزار شده بود، بازدید کردند. این نمایشگاه به نمایش آثار هنری جشنواره «فرماندهان پیروزی» اختصاص داشت که در آن هنرمندان عراقی و ایرانی آثار خود را به نمایش گذاشته بودند.

خبر مرتبط
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در ام الرشراش "ایلات" در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید