تاکید عمان به لزوم پایان اشغال رژیم صهیونیستی و بازگرداندن صلح در منطقه و جهان

کدخبر: ۶۷۶۹۷۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه عمان، با تاکید بر لزوم پایان اشغال غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین، راه دستیابی به صلح پایدار در منطقه و جهان را تنها از طریق تأسیس کشور فلسطینی دانست.
تاکید عمان به لزوم پایان اشغال رژیم صهیونیستی و بازگرداندن صلح در منطقه و جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر از خبرگزاری عمان، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان، امروز (جمعه) اعلام کرد که پایان دادن به اشغال غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین می‌تواند زمینه را برای بازگرداندن صلح در منطقه و جهان فراهم کند.

البوسعیدی، بیان کرد: «واقعیت انکارناپذیر این است که تنها با پایان دادن به اشغال غیرقانونی اسرائیل در فلسطین، منطقه و جهان می‌توانند به صلح دست یابند. هر کسی که فکر می‌کند می‌توان از راه‌های دیگر به صلح رسید - چه با مهار ایران، چه از بین بردن حماس، یا شکست حزب‌الله، یا با حمایت ثابت سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل - یا در توهم است، یا ساده‌لوح، یا به عمد از مواجهه با حقیقت اجتناب می‌کند».

وی افزود که تحمل این واقعیت برای مدت طولانی بسیار دشوار است و بسیاری از دولت‌های غربی از مواجهه با این واقعیت سر باز زده‌اند و در تضمین امنیت و ثبات برای مردم فلسطین ناکام مانده‌اند، چیزی که تنها از طریق تأسیس یک دولت فلسطینی امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد که حقوق و زندگی مردم فلسطین به تدریج تحت اشغال و به دلیل گسترش غیرقانونی شهرک‌ها و اعمال نظام آپارتاید تضعیف شده است.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: «حامیان اسرائیل به نام قوانین بین‌المللی سخن می‌گویند، اما بارها از اجرای آن در قبال فلسطین جلوگیری کرده‌اند. این وضعیت باید تغییر کند و احترام به قوانین بین‌المللی باید نه تنها در کلام، بلکه در عمل واقعی باشد.»

البوسعیدی همچنین خواستار توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و لبنان شد و بر ضرورت اقدامات جمعی بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تأسیس یک دولت فلسطینی مستقل با حاکمیت کامل، نه تنها بر اساس متن قوانین بلکه با حمایت کامل منابع نهادی و سازمانی جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید