پنتاگون: آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران نیست/ به رایزنی با اسرائیل درباره تهران ادامه می‌دهیم

کدخبر: ۶۷۷۹۹۸
سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری درباره تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: من نمی‌توانم به جای مقام‌های (رژیم) اسرائیل سخن بگویم اما باید بگویم که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.
پنتاگون: آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران نیست/ به رایزنی با اسرائیل درباره تهران ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه ایالات متحده به رایزنی با رژیم صهیونیستی در رابطه با پاسخ این رژیم به عملیات موشکی ایران (که در پاسخ به تجاوز و جنایات این رژیم انجام شد) ادامه می‌دهد، از اظهار نظر در مورد جزئیات طرح‌های تل آویو خودداری کرد.

سینگ بار دیگر حمایت کشورش از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: ایالات متحده از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات حمایت می‌کند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با تاثیر واشنگتن بر نحوه پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات موشکی ایران، گفت: مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی اغلب با هم در تماس هستند و ما همچنان به مشورت با اسرائیلی‌های ادامه می‌دهیم تا بدانیم پاسخ آنها چیست اما من نمی‌توانم به جای مقامات (رژیم) اسرائیل سخن بگویم زیرا نمی‌خواهم بر اساس حدس و گمان حرف بزنم.

 موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله (ص)، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

مطابق بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اقدام پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به تجاوز و جنایات این رژیم انجام شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی سه‌شنبه شب خود (دهم مهر ماه) تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید