ترس اسرائیل از حملات سنگین حزب‌الله/ حفاظت از کارخانه‌ها با خانه‌های سیار

کدخبر: ۶۷۹۸۰۹
اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند وزارت اقتصاد و صنعت در «اسرائیل» برای محافظت از کارخانه‌های شمال در برابر حملات حزب‌الله که اخیراً دایره آتش خود را گسترش داده است، «خانه‌های حفاظت سیار» ایجاد کرده است.
ترس اسرائیل از حملات سنگین حزب‌الله/ حفاظت از کارخانه‌ها با خانه‌های سیار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «حزب‌الله تهدید کند، عملی می‌کند»، این را یکی از مغازه‌داران شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی درباره رسیدن موشک‌های حزب‌الله به حیفا و کم‌بودن شدید پناهگاه‌ها در آنجا بیان داشت.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند وزارت اقتصاد و صنعت در «اسرائیل» برای محافظت از کارخانه‌های شمال در برابر حملات حزب‌الله که اخیراً دایره آتش خود را گسترش داده است، «خانه‌های حفاظت سیار» ایجاد کرده است.رسانه‌های اسرائیل امروز چهارشنبه گزارش دادند که وزارت اقتصاد و صنعت در تلاش است تا از تجهیزات مهم کارخانه‌های اسرائیلی در شمال، به‌ویژه پس از حملات حزب‌الله یک‌ساله اخیر لبنان به این کارخانه‌ها محافظت کند.

وبگاه اسرائیلی کیبا اعلام کرد که از دوشنبه گذشته، وزارت اقتصاد و صنعت اسرائیل با بودجه مشترک این وزارتخانه و فرماندهی جبهه داخلی و وزارت امنیت، این رژیم خانه‌های محافظ سیار را در چندین منطقه شمال از جمله در کارخانه‌های شمیر، یارون، کفر سالد، روش پینا و منطقه صنعتی در دلتون مستقر کرده و تجهیزات مهم این کارخانه‌ها به داخل کانکس‌ها منتقل شده است.

«خانه‌های حفاظتی سیار» که تا چهل کیلومتری مرز شمالی قرار دارند، به درخواست کارگران و مدیران کارخانه‌ها تأمین شده که از وضعیت متشنج امنیتی در مرز شمالی رنج می‌برند.

رژیم اشغالگر این پروژه را از کریات شمونه آغاز کرده و باتوجه‌به گسترش دامنه حملات حزب‌الله در شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی تصمیم گرفته آن را از نظر جغرافیایی و بودجه گسترش دهد.

نیر برکت، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت: «حفاظت از کارخانه‌ها نه‌تنها یک مسئله امنیتی، بلکه یک ضرورت اقتصادی است» و افزود: ما به ادامه تولید در شمال نیاز داریم.رژیم اشغالگر اسرائیل از افت فعالیت‌های صنعتی و تجاری در نتیجه جنگ و کمبود کارگر و تعطیلی کارخانه‌ها در شمال به دلی شرایط امنیتی آنجا رنج می‌برد، به‌ویژه که به دنبال حمله اسرائیل به لبنان، حزب‌الله نیز حملات خود را به شهرهای صفد، حیفا و غیره تا عمق اسرائیل گسترش داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز گزارش دادند بسیاری از مغازه‌ها و نهادها و تأسیسات اقتصادی در شمال اسرائیل از جمله در شهر حیفا فاقد پناهگاه در پیرامون خود هستند از همین در این روزها که صدای آژیر هشدار شلیک موشک‌های حزب‌الله به این شهر قطع نمی‌شود بسیاری از آنها مجبور کردند فعلاً تعطیل باشند.

تعطیلی مغازه‌ها و تاسیسات اقتصادی حیفا و فرار ساکنان آنجا

وبگاه خبری واینت در گزارشی درباره کمبود هزاران پناهگاه و حتی آژیرهای هشدار در شهرهای شمالی آورده است شهرداری حیفا گفته برای کمبود آژیر چاره اندیشی خواهد کرد، اما فعلا شرایط تامین پناهگاه بیشتر وجود ندارد.

این وبگاه به نقل از یولی کوخمن که تصمیم گرفته با خانواده برای مدتی حیفا را به مقصد خارج از اسرائیل آورده است: «احساس کردیم که باید برای مدتی از کشور خارج شویم و فضا را تغییر دهیم. هفته گذشته یک موشک در نزدیکی منزل پدر و مادرم سقوط کرد. شنیده‌ام که حزب‌الله تهدید می‌کند که حیفا را به کریات شامونه تبدیل می‌کند و تاکنون تقریباً به آنچه وعده داده‌اند عمل کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید