رقابت ترامپ و هریس به حساس‌ترین نقطه رسید

کدخبر: ۶۸۰۸۲۹
اقتصادنیوز: کمتر از ۱۵ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد رقابت میان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور این کشور شانه به شانه و تقریبا مساوی است درحالی که هریس به عنوان نامزد دموکرات ها در حال از دست دادن جایگاه خود در میان رای دهندگان لاتین تبار و سیاه پوست است.
رقابت ترامپ و هریس به حساس‌ترین نقطه رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نظرسنجی جدید یو اس آ تودی و دانشگاه سافولک نشان داد که میزان حمایت از هریس ۴۵ درصد و ترامپ ۴۴ درصد است. در ماه آگوست، همین نظرسنجی نشان داد که هریس با ۴۸ درصد در مقابل ۴۳ درصد، از ترامپ جلو بود. در این نظرسنجی جدید که روز دوشنبه منتشر شد، از یک هزار رای دهنده احتمالی از طریق تلفن ثابت و همراه از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر سؤال شده است.

شبکه خبری فاکس نیوز روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: نظرسنجی ها نشان داده اند که هریس در طول هفت هفته گذشته در میان رای‌دهندگان لاتین و سیاهپوست جایگاه خود را از دست داده است.

نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۴۹ درصد از لاتین تبارها از ترامپ و ۳۸ درصد این گروه از هریس حمایت می کنند. در همین حال، ۷۲ درصد از رای دهندگان سیاه پوست از هریس حمایت می کنند و این حمایت از ترامپ ۱۷ درصد است، اما این ۵۵ درصد برتری به طور قابل توجهی کمتر از سطح محبوبیتی است که دموکرات ها به طور سنتی در میان سیاه پوستان از آن برخوردار بوده اند.

بایدن چهار سال پیش از حمایت گسترده رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار برخوردار بود. بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات پیو، ۹۲ درصد از رای دهندگان سیاه پوست و ۵۹ درصد از رای دهندگان لاتین تبار از بایدن در رقابت های ۲۰۲۰ حمایت کردند.

ترامپ در رقابت‌های ۲۰۲۴ از طریق تکیه بر مسائلی چون ارتباط با افراد، تبلیغات اقتصادی و جرم و جنایت، در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین تبار نفوذ کرده است.

ستاد هریس که این تغییر موقعیت سنتی دموکرات ها در میان این دو گروه را مشاهده کرده است، هفته گذشته از یک دستور کار اقتصادی برای مردان سیاه پوست رونمایی کرد. این ستاد وعده وام های کسب و کار کوچک و قانونی شدن گیاه ماری جوانا برای مصارف تفریحی را داد.

تبلیغات انتخاباتی هریس همچنین رای دهندگان لاتین و سیاهپوست را در ایالت های مهم هدف قرار داده است و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مردان سیاهپوست را مورد انتقاد قرار داد و گفت سیاه پوستان احتمالا برای رأی دادن به یک زن به عنوان رئیس جمهور مردد هستند.

در یک نظرسنجی جداگانه که در هفت ایالت مهم از نظر انتخابات انجام شد، ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که قطعا یا احتمالاً از هریس حمایت خواهند کرد، در حالی که ۴۷ درصد اعلام کردند قطعا یا احتمالاً از ترامپ حمایت خواهند کرد.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه واشنگتن پست-شار، ۴۹ درصد از رأی دهندگان احتمالی از هریس حمایت می کنند، در حالی که ۴۸ درصد از ترامپ حمایت می کنند.

ستاد هریس که این تغییر موقعیت سنتی دموکرات ها در میان این دو گروه را مشاهده کرده است، هفته گذشته از یک دستور کار اقتصادی برای مردان سیاهپوست رونمایی کرد. این ستاد، وعده وام های کسب و کار کوچک و قانونی شدن گیاه ماری جوانا برای مصارف تفریحی را داد.

در میان ایالت‌های مهم، ترامپ در آریزونا از حمایت خوبی برخوردار است، در حالی که هریس بهترین حمایت را در جورجیا دارد. این نظرسنجی همچنین بخشی از رای‌دهندگان در ایالت‌های مهم را که «تصمیم‌گیرنده» نامیده می‌شوند، مورد بررسی قرار داد. حدود ۷۴ درصد از رای دهندگان در ایالت های مهم گفته اند که قطعاً به هریس یا ترامپ رای می دهند.

طی یک دوره پنج ماهه، رأی دهندگان غیرمتعهد از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته است. آخرین نظرسنجی نشان داد که ۲۱ درصد از رأی دهندگان احتمالی در هفت ایالت به طور کامل به هریس یا ترامپ متعهد نیستند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس که روز دوشنبه منتشر شد، اکثر رای دهندگان در مورد اینکه آیا ترامپ یا هریس برای رسیدگی به مسائل اقتصادی خاص، از جمله بیکاری، هزینه خواربار و مسکن قابل اعتمادتر هستند یا خیر، اختلاف نظر دارند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۸ درصد از رای دهندگان معتقدند که اقتصاد ملی آمریکا به خوبی پیش می رود، در حالی که ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید