هشدار نارنجی برای مازندران صادر شد

کدخبر: ۶۸۱۳۶۱
اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی مازندران، با توجه به عبور سامانه بارشی از عصر پنجشنبه ۳ آبان تا قبل از ظهر جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ هشدار جوی سطح نارنجی صادر کرد.
هشدار نارنجی برای مازندران صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  در پی عبور موج بارشی از آسمان مازندران، هواشناسی استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه، هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها، بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی خبر داد.

در این گزارش آمده که کل مناطق استان (بویژه ارتفاعات) تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و با مخاطراتی نظیر بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما در برخی مناطق همراه با تگرگ و در مناطق کوهستانی با بارش برف و احتمال کولاک مواجه خواهد شد.

خبر مرتبط
ارتفاع برف در این منطقه به ۸۰ سانتیمتر رسید

اقتصادنیوز: عارف بابازاده روز پنجشنبه اظهار کرد: تا کنون در محور پونل به خلخال شهرستان رضوانشهر ۷۰ سانتیمتر، ماسال به گیلوان ۴۰، ارتفاعات رودبار به داماش ۱۵ و سیاهکل به دیلمان ۱۵ سانتیمتر برف باریده‌ است.

به گزارش هواشناسی مازندران، اثر مخاطرات این موج بارشی شامل آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها صاعقه و کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان خواهد بود.

این سازمان در توصیه‌ای به شهروندان اعلام کرد: هموطنان از فعالیت های کوهنوردی و نیز اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و نسبت به پاکسازی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها اقدام و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز نمایند.

هواشناسی مازندران خواستار آمادگی ادارات متولی جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید