محرومیت ستاره فوتبال زنان ایران به دلیل افتادن روسری؟

کدخبر: ۶۸۱۸۲۰
عمده‌ترین مشکلی که دختران فوتبال ایران با آن دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند، مربوط به ایرادات عرفی برای فوتبال بازی‌کردن زنان است.
محرومیت ستاره فوتبال زنان ایران به دلیل افتادن روسری؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه شرق نوشت: پس از آن که داستان  لباس پوشیده برای آنها تا مدت‌ها تبدیل به بحث‌وجدل در مسابقات بین‌المللی شد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با آن همراه شدند ولی مسئله اصلی بر سر پوشیدن گردن این بازیکنان بود.

مسئولان برگزار‌کننده اعتقاد داشتند از آنجا که فوتبال یک بازی درگیرانه است، ممکن است لباسی که ناحیه گردن زنان مسلمان ایرانی را پوشانده در یک درگیری فوتبالی احتمال خفگی ایجاد کند. این مورد هم سرانجام پس از رایزنی‌های بسیار در سطوح کلان برطرف شد تا بالاخره شرایط برای حضور زنان فوتبالیست ایران در رقابت‌های آسیایی شکل بگیرد.

از آنجا که این رشته در ایران در زمره رشته‌های نوظهور تلقی می‌شود که هنوز وارد دوره حرفه‌ای نشده، دختران ایرانی برای رسیدن به درجه اول فوتبال آسیا که چند غول فوتبال زنان هم در آن مشغول به بازی هستند، دشواری‌های خاص خود را داشتند. آنها معمولا در همان دورهای نخست از گردونه بازی‌ها کنار می‌رفتند و شانس چندانی برای صعود نداشتند.

این مرحله اما در‌حال گذار است. زنان علاقه‌مند به انجام فوتبال در ایران حالا از دوران آماتوری فاصله گرفته و چند‌سالی می‌شود که با تغییر سطح، در آستانه حرفه‌ای‌شدن هستند. دقیقا به همین دلیل است که چند صباحی می‌شود تیم ملی فوتبال زنان ایران در رقابت‌های آسیایی عملکرد بهتری دارد و حالا در اقدامی قابل ستایش، تیمی باشگاهی از ایران هم توانسته خودش را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در بخش زنان، سر زبان‌ها بیندازد و افتخارآفرینی کند.

ماجرا مربوط به باشگاه خاتون بم است که علاوه‌بر کسب افتخارهای مکرر در فوتبال ایران، به‌تازگی توانسته به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در رده زنان صعود کند و نام ایران را در این بخش زنده نگه دارد. ستاره خاتون در دیدار حساسی که منجر به صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی شد‌ زهرا قنبری بود.

قنبری اسمی شناخته‌شده در فوتبال زنان ایران است. او رکورددار گلزنی در عرصه باشگاهی و ملی است و گل برتری تیمش مقابل کالج اسکالرز تایلند در لیگ قهرمانان آسیا را هم زد؛ گلی که شادی پس از به ثمر رساندن آن، به قرار برایش دردسر ساز شده است. قنبری پس از اینکه دروازه رقیب را گشود روی زانوهایش، مثل ستاره‌های خوشحال دنیای فوتبال، سر خورد و در همین بین‌ ناخودآگاه‌ روسری از روی سرش کنار رفت؛ یک اتفاق ناخودآگاه و طبیعی که ممکن بود در هر لحظه از بازی رقم بخورد.

با وجود این، فشار یکی دو طیف خاص، باعث شد‌ برتری شیرین خاتون بم و افتخارآفرینی آنها ذیل همین اتفاقِ ناخودآگاه قرار بگیرد. کار به جایی رسید که باشگاه خاتون بم با صدور بیانیه‌ای از این گفت که اگر چنین اتفاقی موجب آزردگی خاطر شده، عذرخواهی می‌کند.

به نظر می‌رسید پس از صدور چنین بیانیه‌ای و البته با توجه به اتفاقی که کاملا طبیعی بوده، مشکلی برای بازیکنان و باشگاه خاتون بم رخ ندهد ولی حالا آن‌طورکه «فوتبال 360» نوشته، ظاهرا مجوز بازی زهرا قنبری برای بازی در لیگ برتر زنان ایران به همین دلیل صادر نشده و او نتوانسته تیم خاتون بم را همراهی کند.

خاتون در اولین دیدارش در فصل جدید با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسیده ولی غایب بزرگ این دیدار زهرا قنبری است. آن‌طورکه در گزارش مذکور عنوان شده، کارت بازی او صادر شده ولی ظاهرا موانعی غیرفوتبالی باعث شده او نتواند تیمش را همراهی کند. اگرچه مسئولان باشگاه خبر داده‌اند برای رفع مشکل این بازیکن تلاش خواهند کرد اما عجیب است که یک اتفاق طبیعی تبدیل به اتفاقی خبرساز می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که پیش از این هم در یکی‌ دو نوبت مشخص شد چنین مواردی می‌تواند منجر به دوقطبی‌های ناخواسته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید