فرمانده پیشین سنتکام مدعی شد؛

حمله قریب‌الوقوع داعش به آمریکا؟

کدخبر: ۵۹۷۶۴۷
مکنزی درباره اظهارات فرمانده کنونی سنتکام مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع داعش علیه ایالات متحده در کمتر از شش ماه گفت: «من همیشه بر این باور بوده‌ام که داعش می‌خواهد به ما در خاک آمریکا حمله کند. این یک اصل و باور اصلی آن‌ها است
حمله قریب‌الوقوع داعش به آمریکا؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، فرانک مکنزی، فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در گفتگو با سی‌بی‌اس‌ نیوز ایران را مهم‌ترین خطر برای صلح در منطقه خواند. وی همچنین رابطه طالبان و القاعده را بسیار قوی‌تر از هر رابطه بالقوه‌ای میان طالبان و آمریکا توصیف کرد.

 مکنزی درباره اظهارات یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این‌که «القاعده در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و احیای آن در افغانستان و پاکستان بعید به‌نظر می‌رسد»، گفت: «این خبر خوبی درباره القاعده است. اما به نظر من در حال حاضر داعش تهدید پایدارتری است. القاعده به دلیل اختلافات مذهبی داخلی از هم گسسته است، اما داعش این‌طور نیست و فکر می‌کنم آن‌ها در حال حاضر به خصوص در افغانستان از فضاهای موجود برای جمع‌آوری نیرو سوء‌استفاده می‌کنند.»

وی درباره اظهارات فرمانده کنونی سنتکام مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع داعش علیه ایالات متحده در کمتر از شش ماه گفت: «من همیشه بر این باور بوده‌ام که داعش می‌خواهد به ما در خاک آمریکا حمله کند. این یک اصل و باور اصلی آن‌ها است. یکی از دلایلی هم که ما در افغانستان حضور داشتیم جلوگیری از استفاده از آن کشور به عنوان محل تجمع قوا در جهت حمله مستقیم یا نیابتی به خاک ما و متحدانمان بود. درنتیجه خروج ما از افغانستان، پیگیری چنین اهدافی بسیار دشوارتر شده است.»

فرانک مکنزی همچنین در رابطه با افزایش حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس برای افزایش بازدارندگی ایران و همزمان اقدامات ایالات متحده برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در ازای آزادسازی زندانیان مدعی شد: «ایران همچنان مهم‌ترین تهدید برای صلح در منطقه و درنهایت به دنبال بیرون راندن آمریکا و دیگر کشورهای غربی از منطقه است. این‌ها همه در راستای اهداف سلطه‌گرایانه تهران است. به نظر من اقدامات اصلی آن‌ها در حال حاضر تدابیری تاکتیکی برای کاهش تحریم‌ها خواهد بود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید