پاسخ دندان شکن به مشاور بایدن در بیروت / فرستاده آمریکایی در بیروت پاسخ کوبنده دریافت کرد

کدخبر: ۶۰۸۶۹۵
اقتصاد نیوز :منابع آگاه با اشاره به ماموریت مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در بیروت، از پاسخ‌های تند لبنانی‌ها به او پرده برداشتند..
 پاسخ دندان شکن به مشاور بایدن در بیروت / فرستاده آمریکایی در بیروت پاسخ کوبنده دریافت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، برخی منابع آگاه با اشاره به سفر «عاموس هوکشتاین» مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا به لبنان، اعلام کردند که او در راستای ماموریت ویژه به بیروت سفر کرد که از سوی دولت آمریکا به وی محول شده و با تحولات غزه مرتبط است.

سفر قریب الوقوع مشاور بایدن به خاورمیانه/ نماینده رئیس جمهور آمریکا به بیروت می‌رود

این منابع جزئیاتی از ماموریت را فاش نکردند، اما اعلام کردند که این در راستای تحرکات گسترده میان واشنگتن و دیگر پایتخت های دخیل است.

منابع یادشده به نقل از همه کسانی که این فرستاده آمریکایی با آنها دیدار کرده بیان کردند که او حرفهای «دورثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان را تکرار کرده و همان جواب را شنیده که اسرائیل باید حملات را متوقف کند و احدی در لبنان نمی‌تواند به نیابت از حزب الله جواب بدهد.

این منابع بیان کردند: هوکشتاین مجددا هشدار داده که ورود لبنان به جنگ با اسرائیل نتایج ویرانگری برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

به گفته این منابع، زمان که هوکشتاین در دیدارهایش درباره اینکه چگونه می‌توان مانع از تشدید اوضاع از جبهه لبنان شد، سئوال کرده، به او گفته شد: پاسخ نزد دوستان اسرائیلی شماست.

همچنین در پاسخی به سئوالی که او مطرح کرده مبنی بر اینکه راه وارد نشدن حزب الله در جنگ چیست؟ شنیده است که برقراری آتش بس در غزه.

این منابع در ادامه اعلام کردند: مواضع آمریکا نرم تر از قبل شده و به نظر می‌رسد که در دولت این کشور درباره بهترین رویکرد در قبال تحولات شتابزده منطقه، اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در پی تشدید تنش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، منابع رسانه‌ای روز سه شنبه خبر دادند مشاور رئیس جمهوری آمریکا به زودی وارد بیروت می شود و با مقامات ارشد دولت لبنان دیدار و گفت‌وگو می کند.

روزنامه «تایمز آوو اسرائیل» در این باره نوشت، هدف از این سفر، آرام کردن تنش در مرزهای لبنان و فلسطین است.

این روزنامه گزارش داده بود که هوکشتاین با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لینان، «نبیه بری» رئیس پارلمان و همچنین «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور ملاقات خواهد کرد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید