افزایش تنش در دریای سرخ/ یمن و عراق نگرانی بزرگ آمریکا

کدخبر: ۶۱۵۰۳۵
اقتصادنیوز: یک روزنامه اسرائیلی به افزایش نگرانی ها نسبت به متشنج شدن جبهه یمن و عراق و قرار گرفتن آمریکا در برابر یک معضل واقعی در منطقه اشاره کرد.
افزایش تنش در دریای سرخ/ یمن و عراق نگرانی بزرگ آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه عبری زبان هاآرتس گزارش داد: نگرانی ها نسبت به تهدیدات یمن افزایش یافته است. ممانعت از حرکت هر کشتی به سمت اسراییل باعث شده این اقدامات به سطح تهدیدات راهبردی افزایش پیدا کنند.

خبر مرتبط
سورپرایز مقاومت عراق برای آمریکا/ جان سربازانتان را نجات دهید تا زیر ضربات مقاومت با جسدهای تکه تکه روبرو نشدید!

اقتصادنیوز: رئیس شورای سیاسی نجبا گفت: پیام ما به بایدن این است که با خارج کردن نیرو‌های خود از منطقه، جان باقی‌مانده سربازانتان را حفظ کنید

در ادامه این گزارش آمده است: این تهدیدات ممکن است باعث شعله ور شدن درگیری های نظامی بین المللی در دریای سرخ شود. به نظر می رسد حضور آمریکا و اسراییل در دریای سرخ نتوانسته مانع اقدامات یمنی ها شود.

خبر مرتبط
مقاومت عراق تلکیف آمریکا را روشن کرد / حملات به پایگا ه های آمریکایی ادامه دارد

اقتصاد نیوز : دبیرکل کتائب سید الشهدای عراق در واکنش به میانجی‌گری‌ها برای توقف حملات به پایگاه‌های آمریکا گفت که صحبت در این مورد را مردود می‌داند.

روزنامه هاآرتس اضافه کرد: عربستان ترس آن را دارد که در صورت واکنش آمریکا به اقدامات یمن روابط ریاض با تهران و توافق این کشور با صنعا خدشه دار شود.

در این گزارش تاکید شده است: به همین دلیل عربستان برای آنکه به درخواست آمریکا مبنی بر تشکیل یک قوای بین المللی در دریای سرخ پاسخ مثبت بدهد عجله ای ندارد.

خبر مرتبط
قدردانی حماس از اقدامات نیروهای یمن در دریای سرخ

حماس در بیانیه‌ای از تصمیم نیروهای مسلح یمن برای جلوگیری از عبوکشتی‌های اسرائیلی قدردانی کرد.

روزنامه هاآرتس در ادامه نوشت: نگرانی ها در خصوص متشنج شدن تنش ها در چند جبهه از جمله عراق افزایش یافته است. بعد از کمتر از یک هفته از حمله آمریکا به مواضع پهپادها در عراق شاهد واکنش طرف مقابل بودیم. شش خمپاره به سمت سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد و حملاتی دیگر نیز علیه مواضع آمریکا در سوریه صورت گرفت.

این روزنامه تصریح کرد: اوضاع در عراق پیچیده تر است به ویژه آنکه انتقادها از آمریکا در خصوص ناتوانی برای حمایت از مواضع خود افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید