تاکید لاوروف و همتای مصری‌اش بر لزوم آتش‌بس در غزه/

کدخبر: ۶۱۶۹۵۳
اقتصادنیوز: در دیدار وزرای خارجه روسیه و مصر در مراکش دو طرف در خصوص وضعیت جنگ در نوار غزه، رایزنی و بر لزوم برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس تاکید کردند.
تاکید لاوروف و همتای مصری‌اش بر لزوم آتش‌بس در غزه/

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» و «سامح شکری» وزرای خارجه روسیه و مصر، امروز (چهارشنبه، ۲۰ دسامبر)، در حاشیه ششمین نشست مجمع همکاری‌های روسیه و کشورهای عربی با یکدیگر دیدار کردند.

خبر مرتبط
انتقاد لاوروف از کشتار اسرائیل در غزه

اقتصادنیوز: لاوروف طی سخنرانی در مجلس سنای روسیه گفت که مسکو نمی‌تواند روش‌های اسرائیل را برای جنگ علیه جنبش مقاومت حماس بپذیرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص وضعیت جنگ در نوار غزه، رایزنی و بر لزوم برقراری هر چه سریعتر آتش بس تاکید کردند. لاوروف همچنین از کمک قاهره در خروج امن شهروندان روسیه از نوار غزه قدردانی کرد.

خبر مرتبط
مصر فرمان آماده باش داد/ هجوم آوارگان به سمت گذرگاه رفح

اقتصادنیوز : با گسترش عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه و درخواست نیروهای این رژیم از ساکنان شهر خان یونس برای رفتن به شهر رفح، دیگر هیچ مکانی برای تعداد زیاد آوارگان در این شهر هم‌مرز با استان سینای شمالی مصر وجود ندارد و همین مساله هزاران تن از آنها را وادار کرده تا چادرهایشان را در منطقه السوافی، واقع در مرزهای فلسطین و مصر نصب کنند.

آخرین نشست مجمع همکاری‌های روسیه و کشورهای عربی در آوریل 2019 در مسکو برگزار شد اما پس از آن تا به امروز به دلیل همه‌گیری کرونا، به تعویق افتاده بود.

لاوروف صبح امروز وارد مراکش شد تا در این نشست شرکت کند،در حالی که گفته می‌شود، هیأت الجزائری به دلیل اختلافات و تیرگی روابط با مغرب، در این نشست حضور نخواهد یافت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید