ذوق زدگی اسرائیل از دعوت علی اف/ روابط تل آویو و باکو به اوج خود رسید؟

کدخبر: ۶۴۹۸۰۶
اقتصادنیوز: اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن تبریک روز استقلال این کشور، آمادگی خود را برای سفر به باکو جهت شرکت در بیست و نهمین کنفرانس تغییرات اقلیمی اعلام کرد.
ذوق زدگی اسرائیل از دعوت علی اف/  روابط تل آویو و باکو به اوج خود رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به علی اف با تبریک روز ۲۸ می (۸ خرداد) سالروز استقلال جمهوری آذربایجان، تعهد خود را برای گسترش و تقویت بیشتر روابط دوجانبه بین تل آویو و باکو ابراز کرد.

هرتزوگ در این نامه نوشت که همکاری بین تل آویو و باکو به نقطه اوج جدیدی رسیده است و من نسبت به توسعه آن ابراز اطمینان می‌کنم.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین ضمن تشکر از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای دعوت از وی برای حضور در بیست و نهمین کنفرانس تغییرات اقلیمی در این کشور، آمادگی خود را برای سفر به باکو و شرکت در این کنفرانس اعلام کرد.

خبر مرتبط
مقامات باکو به تهران سفر می کنند

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان جهت شرکت در مراسم ترحیم شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به تهران می‌آیند.

باکو پایتخت آذربایجان از ۱۱ تا ۲۲ نوامبر سال جاری (۲۱ آبان تا ۲ آذر) میزبان کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP۲۹) خواهد بود.

خبر مرتبط
رقص موزون ایران و روسیه با آذربایجان/ چگونه باکو راه را برای مانور تهران و مسکو در قلب آسیا هموار کرد؟

اقتصادنیوز: در شرایطی که ایران با آذربایجان به واسطه برخی از موضوعات، اختلاف نظرهایی دارند، اما به باور ناظران ارائه و اجرای مشترک طرح هایی چون کریدور «ارس» توسط تهران و باکو مقدمه ای برای هم صدایی این دو بازیگر شده، آن هم در شرایطی که آذربایجان با شریک راهبردی ایران، یعنی روسیه نیز رابطه ای نزدیک تعریف کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی