درخواست انگلیس از طرفین جنگ غزه/ ما به یک راه‌حل سیاسی نیاز داریم

کدخبر: ۶۷۴۳۳۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه انگلیس خواستار دستیابی به یک «راه حل سیاسی» بین جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد.
درخواست انگلیس از طرفین جنگ غزه/ ما به یک راه‌حل سیاسی نیاز داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس پس از حملات اخیر در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی، بدون اشاره به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی خواستار «آتش‌بس فوری» بین دو طرف شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، لامی در کنفرانس سالانه حزب کارگر گفت: «پیام ما به همه طرف‌ها روشن است: ما به آتش‌بس فوری از سوی هر دو طرف نیاز داریم تا بتوانیم به یک راه‌حل سیاسی برسیم تا اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها بتوانند به خانه‌های خود بازگردند و در صلح و امنیت زندگی کنند».

گفتنی است؛ یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که این رژیم وارد مرحله جدیدی از جنگ با حزب‌الله لبنان شده است. رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود روز جمعه دو ساختمان در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که سبب شهادت ۴۵ نفر از جمله ۳ کودک شد. گفته شده این کودکان به ترتیب ۴، ۶ و ۱۰ ساله بودند.

خبر مرتبط
درخواست انگلیس از شهروندانش: این کشور را ترک کنید

اقتصادنیوز: لمی پنجشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت‌وگو کرده و نسبت به تنش‌های فزاینده و تلفات غیرنظامیان در لبنان نگرانی عمیق خودم را ابراز کردم.

اواخر روز شنبه، حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در لبنان، ده‌ها راکت به پایگاه هوایی «رامات دیوید» در شرق حیفا شلیک کرده است. در پی این حمله، آژیر‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی فعال شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که حزب‌الله بیش از ۸۰ موشک به حیفا و دره جزریل شلیک کرده که عمیق‌ترین حمله موشکی این جنبش از زمان آغاز جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید