نتانیاهو زیر سایه ترس از بازداشت/ اسرائیل روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارد

کدخبر: ۶۷۴۳۸۶
اقتصادنیوز: شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو پیش بینی می‌کند که به زودی حکم دستگیری او صادر شود.
نتانیاهو زیر سایه ترس از بازداشت/ اسرائیل روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این شبکه صهیونیستی به نقل از منابعی، افزود: نتانیاهو در کمیته خارجی و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفته است پیش بینی می‌کند که حکم بازداشت او و دیگر مقامات رژیم از سوی نهادهای بین المللی به زودی صادر شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه به پرسش‌ها درباره احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ پاسخ نداده است.

وی در این جلسه گفته است که (رژیم) اسرائیل هم اکنون روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارد.

 کریم خان دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است.

وی سوم شهریورماه با تائید این موضوع که این دیوان صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیلی‌هایی که مرتکب جنایات وحشیانه در سرزمین‌های فلسطینی می‌شوند را دارد، از قضات دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا فوراً در مورد صدور حکم بازداشت نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تصمیم‌گیری کنند.

خبر مرتبط
انتقاد شدید خانواده‌های اسرای اسرائیلی از بنیامین نتانیاهو

اقتصادنیوز: با ادامه جنگ در غزه تنش میان خانواده اسرا و نتانیاهو تشدید شده است.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات اسرائیل در دادگاه بین‌المللی کیفری این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

از سوی دیگر، «دیوان بین‌المللی دادگستری» (ICJ) واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید