بازگشت عبدالکریم حسین‌زاده به صندلی نمایندگی پس از رای منفی بهارستان+ عکس

کدخبر: ۶۷۷۸۵۳
اقتصادنیوز: عبدالکریم حسین‌زاده که قرار بود معاون مسعود پزشکیان شود، با رأی منفی نمایندگان مجلس مواجه شد و امروز نیز به عنوان یکی از نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور داشت.
بازگشت عبدالکریم حسین‌زاده به صندلی نمایندگی پس از رای منفی بهارستان+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان برگزار شد.

در تصاویری که از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، تصویری از عبدالکریم حسین زاده نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی دیده می شود که روی صندلی نمایندگی خود نشسته است. 

171436038

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده ایرانی کرد و اهل سنت، در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ در حکمی از سوی مسعود پزشکیان به سمت معاون امور توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور و پس از سید امیرحسین مدنی منصوب شد. او برای فعالیت در پست معاونت امور توسعه روستایی، طبق قانون نیاز به استعفا از نمایندگی مجلس داشت که در ۴ مهر ۱۴۰۳ و در جریان بررسی استعفای وی، صحن علنی مجلس بعد از توضیحات حسین‌زاده درباره دلیل استعفایش از نمایندگی مجلس و صحبت‌های مخالفان استعفا، در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۲۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر با استعفای حسین‌زاده مخالفت کردند.

خبر مرتبط
پای مسعود پزشکیان به مجلس باز می‌شود/ بررسی دوباره استعفای عبدالکریم حسین زاده؟

نمایندگان مجلس به استعفای حسین‌زاده رای ندادند؛ آن‌هم زمانی که پزشکیان در ایران حضور نداشت و تحلیل‌ها آن را مانع‌تراشی مجلس برای دولت در مسیر وفاق ملی می‎دانستند.

این موضوع در حالی رخ داد که مسعود پزشکیان در نیویورک حضور داشت و امیرحسین ثابتی نماینده مجلس نیز در این زمینه یک توئیت منتشر کرد. 

photo_2024-10-08_13-32-30

بر اساس مطلبی که روزنامه هم میهن نوشته بود، محمدانور بجارزهی، نماینده چابهار می‌گوید که پزشکیان برای گرفتن استعفای حسین‌زاده به مجلس می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید