تاکید ایتالیا و قطر بر احداث یک مرکز نظامی در دوحه

کدخبر: ۶۸۰۷۹۵
اقتصادنیوز: نخست وزیر ایتالیا و امیر قطر بر تعمیق مشارکت راهبردی تاکید و درباره پیشبرد احداث یک مرکز نظامی ایتالیایی در دوحه توافق کردند.
تاکید ایتالیا و قطر بر احداث یک مرکز نظامی در دوحه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا و تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر بر تعمیق مشارکت راهبردی تاکید و درباره پیشبرد احداث یک مرکز نظامی ایتالیایی در دوحه توافق کردند.

خبرگزاری آنسا گزارش داد، ملونی و آل‌ثانی دوشنبه پس از دیدار خود در شهر رم در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما بر تعهد خود برای تعمیق مشارکت در مسائل دفاعی، هم در سطح نظامی و هم در سطح صنعتی تاکید کردیم.

در این بیانیه آمده است: ما تمایل خود را برای یافتن راه‌های جدید همکاری، ادامه گفت‌وگوها به منظور احداث یک مرکز لجستیک نظامی در قطر و بهبود همکاری در بحث صادرات در منطقه اعلام می‌کنیم.

خبر مرتبط
نگرانی عمیق بایدن از افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا درباره ایران و اسرائیل

اقتصادنیوز: سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا «عمیقا نگران» است.

شهریور ماه گذشته نیز ملونی به قطر سفر کرد و در کاخ لوسیل در دوحه با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های ارتقاء آن در زمینه‌های مختلف به ویژه در اقتصاد، سرمایه گذاری، انرژی و دفاع مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک به ویژه تحولات خاورمیانه گفت وگو کردند.

در این دیدار امیر قطر بر تمایل کشورش برای ارتقای روابط بین دو کشور و توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط رو به رشد بین دو کشور تحکیم یابد و مجدداً از کشور قطر برای کمک‌های پزشکی در طول همه گیری ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تلاش برای تسهیل تخلیه اتباع ایتالیایی از افغانستان تشکر کرد.

خرداد سال ۱۴۰۱ نیز شرکت انی (Eni) ایتالیا و قطر برای توسعه میدان گازی گنبد شمالی بزرگ ترین میدان گاز طبیعی جهان قرارداد همکاری امضا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید