اذعان رسانه عبری: توپ مذاکرات در اختیار حماس است

کدخبر: ۶۸۲۰۰۴
اقتصادنیوز: در حالی که هیئت مذاکره کننده اسرائیلی شامگاه امشب وارد دوحه شد، صبح امروز یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، هنوز در این مذاکرات توپ در اختیار حماس است.
اذعان رسانه عبری: توپ مذاکرات در اختیار حماس است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  شریت اویتان کوهن در گزارشی تحلیلی که در شماره امروز یکشنبه روزنامه یسرائیل هیوم منتشر شد، اعلام کرد، دیوید برنیاع رئیس موساد امروز عازم دوحه پایتخت قطر می‌شود تا مجددا مذاکرات آزادی اسرای اسرائیلی را به حرکت در آورد.

برنیاع پیش از عزیمت به دوحه، دیداری هم  د رمصر با رئیس جدید سرویس اطلاعات مصر داشت و به همراه رونین بار رئیس شاباک، تلاش کردند تا از این مسیر نیز روند بازگشت ربوده شدگان را به حرکت در آورند.

اما همانند دفعات گذشته چه با سنوار و چه بدون او، توپ همچنان در دست حماس است و تا این لحظه نشان داده است که هیچ نرمشی برای آتش بس در مقابل بازگشت ربوده شدگان (خواست اسرائیل) از خود نشان نمی دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، امروز قرار است ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با رهبران سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و مصر ملاقات کرده و به موازات آن نمایندگان مصر و قطر هم با نمایندگان حماس گفتگو خواهند کرد.

به اعتقاد نویسنده، در دیدارهای که بلینکن روز سه شنبه گذشته در (فلسطین اشغالی) داشت، تمایل آمریکا برای مشاهده پیشرفت سیاسی و پایان جنگ در غزه به عنوان موضوع محوری گفتگوها مطرح شد.

خبر مرتبط
بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره زیرگیری صهیونیست‌ها

اقتصادنیوز: جنبش‌های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین عملیات شهادت طلبانه امروز یکشنبه در شمال تل‌آویو را پاسخی طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین دانستند.

او در دیدار خود با هرتسوگ هم خبر از وجود نشانه‌‌هایی برای پیشرفت در این سمت و سو داده و اعلام کرد اطمینان دارد که مرگ سنوار می‌تواند فرصت مهمی را برای بازگشت ربوده شدگان و پایان جنگ فراهم و در عین حال امنیت اسرائیل هم تضمین شود، این دقیقا چارچوب اصلی مذاکرات من در اسرائیل بود.

گفتنی است با وجود آنکه ظهر امروز شایعاتی از سوی برخی از رسانه‌های عبری و سعودی در رابطه با عقب نشینی حماس از مواضع سابق خود و پذیرش انجام توافق یک مرحله‌ای منتشر شد، اما ساعاتی بعد از آن حتی رسانه‌های عبری زبان هم تاکید کردند، حماس همچنان بر موضع خود در عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و آزادی اسرا تاکید و پافشاری می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید