حسن روحانی: مردم باید سرزندگی خود را مقابل دشمن نشان دهند

کدخبر: ۲۸۹۷۳۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه علی رغم فشارهای تازه دشمنان علیه ایران اما هر روز شاهد تحرک بزرگ در ایران بوده و خواهیم بود گفت: مردم کشورمان باید امید و سرزندگی خود را نشان داده و دشمن را ناامید کنند.
حسن روحانی:  مردم باید سرزندگی خود را مقابل دشمن نشان دهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری «سلام» در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) گفت:روز بسیار مبارک و خوشحال‌کننده‌ای برای همه مردم عزیز ایران است، در شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند اما هر روز شاهد تحرک و حرکت بزرگ اجتماعی و توسعه‌ای در کشورمان بوده و خواهیم بود این در حالی است که فشارهای تازه دشمنان  علیه جمهور اسلامی وجود دارد. 

وی افزود: امروز جنگ امید و اراده‌ها است آنها می‌خواهند به هدفشان امیدوار باشند به توطئه و نقشه شوم خود و می‌خواهند مردم را از توسعه ایران ناامید کند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

* ایران و ملت بزرگ ما می‌خواهند امید و سرزندگی خود را نشان داده و دشمن را نسبت به اهداف شوم ناامید کند. 

* ما با هیچ ملتی جنگ نداریم. مقابل ایران عده‌ای سیاست‌مدار کم تجربه قرار دارند. عکس العمل نظام جمهوری اسلامی در برابر فشارهای دشمنان که زیاد شده، قوی‌تر شده و افزایش یافته است، اما ما با هیچ ملت و کشوری قصد جنگ نداریم، هر چند که در برابر ما مسئولان و مقامات کشورهایی قرار گرفته اند؛ در این سوی میدان، فقط مسئولان و مقامات نیستند که در برابر دشمن ایستاده‌اند بلکه مردم کشورمان هم در این مقاومت نقش ایفا می‌کنند. 

*دشمنی آنها به‌طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران است، اما بی‌تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود. دلیل این سخنم هم افتتاح‌ها در سراسر کشور و این ترمینال با شکوه سلام در فرودگاه امام است که با تلاش متخصصان و کارگران و مدیران کشور ساخته شده است.

*زمانی بود که اگر کشوری ادعا می‌کرد یک ترمینال را ساخته ما تعجب می‌کردیم اما امروز ما شاهد هستیم فرزندان این سرزمین با تکیه به امید به آینده و عشق به وطنشان می‌توانند پروژه‌هایی را هم طراز با دیگر کشورها افتتاح کنند، افزود: افتتاح پروژه ترمینال با دیگر پروژهای اقتصادی متفاوت است. افتتاح ترمینال یعنی گسترش صنعت هوایی یعنی همکاری بین مدیران و بین نیروی انتظامی یعنی بهرمند شدن از صنعت هوا نوردی. یعنی بخش‌های مختلف دست به دست هم می‌دهند تا یک هواپیما امن و سالم مسافران را به مقصد برساند.

* ما امروز نیازمند یک تحرک و یک پرش به سمت توسعه هستیم. علیرغم تحریم و فشارها امروز هواپیماهای ما به طور منظم پرواز می‌کنند. اگر کشوری از نظر قطعات تعمیر و اورهال مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوانوردی آسان است اما امروز با وجود تحریم‌ها باید از همه بخش‌های صنعت هوایی کشور استفاده کنیم.

*کار ساده و آسان نیست اما با وجود کمبودها در سطح قابل قبولی در دنیا در حال کار هستیم. یکی از تلاش‌های دولت، رونق صنعت هوایی بوده است. بعد از توافق هسته‌ای، توافقی را ایجاد کردیم و بعد از چند ده سال توانستیم چندین هواپیمای نو به کشور بیاوریم. این خواست مردم بود که هواپیمای نو سوار شوند و این مسیر امکان داشت برای رفاه و راحتی و اقتصاد کشور ادامه پیدا کند.

* امروز آمریکا بر خلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ما ایستاده باید از آنهایی که صنعت هواپیمایی ما را سر پا نگه داشته‌اند، تشکر کنیم. سازمان هواپیمایی سیستم‌های راداری و ارتباطی نیروی انتظامی سپاه پاسداران، خلبانان و وزارت راه و شهرسازی همه دست به دست هم دادند تا ما این حرکت را ادامه دهیم.

* افتتاح ترمینال در مسیر مبارزه با بدخواهانی است که پیشرفت ما را نمی‌خواهند و عمل ما در مقابل آنها رونق اقتصادی است همانطور که سال، سال رونق اقتصادی نام‌گذاری شده است. گردشگری یکی از اهداف دولت برای اقتصاد کشور بوده اگر گردشگری می‌خواهد صورت بگیرد و اگر مردم می‌خواهند از کشور خودشان بازدید یا از دیگر کشورها به ایران سفر کنند، بهترین وسیله صنعت هوایی ماست.

*امروز استان ما برای داشتن دانشگاه فعال نیاز به فرودگاه دارد. در مرکز بهداشتی مجهز هم با صنعت هوایی گردش کار راحت‌تر است. مسأله هوانوردی برای ما مهم است. اینکه ایران بتواند مقصد مسافری نهایی یا ترانزیت باشد، جزو حقوق مردم ما است.

*اینکه صدها شغل ایجاد شود، حق مردم است و در این راستا قدم بسیار خوبی برداشته شده است. در مسیر دریایی بندرهای ما اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ظرفیت خوبی به دست آوردیم و می‌تواند کشور ما را به سایر کشورها وصل کند. بخشی از قدرت ملی قدرت اقتصادی است و بخشی از قدرت اقتصادی قدرت ترانزیتی است تا بتوانیم کالاهای خارجی را از جاده‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر خود عبور دهیم.

*وقتی همسایگان شما از بندر چابهار و ری می‌توانند متصل شوند این اتصال از بین برنده نیست. ترمینال فرودگاه به معنی تعامل سازنده با دنیا است. امروز مسیر هوایی ایران یکی از امن‌ترین کریدورهای جهان است. اینکه شرق اروپا و قفقاز و افغانستان از مسیر ترانزیت ما استفاده کنند، به معنی قدرت ما است. یکی از نعمت‌های خدا به ما همین است که ما ٢٠٠٠ کیلومتر ساحل داریم. فضای کشور ما برای عبور اعم از فیبر نوری و جاده و هوایی می‌تواند جایگاه خوبی در منطقه داشته باشد.

* این ترمینال با دست و تجهیزات ایرانی تهیه شده و این به معنی خودکفایی کشور ما است و من خوشحالم شرکت‌های ما که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند از شرکت‌های خارجی بهتر عمل می‌کنند. اگر جاده ساختیم، پالایشگاه ساختیم و سد ساختیم نه تنها قابل رقابت با دنیا است، بلکه مسئولان آن کشورها می‌گویند بهتر هستند و این نشانه قدرت ما است.

*ما طوری باید به عالم متصل شویم که پیوند ما جداناپذیر باشد. الان دشمنان ما بخشی از ارتباط اقتصادی ما را با دنیا قطع کرده‌اند و قدرت ما باید به گونه‌ای باشد که این ارتباط جدایی‌ناپذیر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید