قیمت سکه و طلا در مسیر کاهشی؛

صعود قیمت دلار در روز ریزش سنگین قیمت لیر

کدخبر: ۴۶۲۲۵۵
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ شاهد ریزش قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت درهم در مقابل صعود قیمت دلار متشکل بود.
صعود قیمت دلار در روز ریزش سنگین قیمت لیر

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت‌ دلار در بازار متشکل امروز بالاخره رشد اندکی را تجربه کرد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که این اسکناس آمریکایی در روزهای گذشته نزولی بود. قیمت دلار امروز ۱۰۹ تومان بر ارزش خود افزود و به ۲۷ هزارو ۲۱۷ تومان رسید.


در اکو ایران ببینید؛ 

قیمت دلار و یورو  صرافی ملی در آخرین روز هفته

صرافی ملی هم در آخرین روز این هفته قیمت دلار و قیمت یورو را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۷۸ (بیست و شش هزار  و هشتصد و هفتاد و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۲۱ (بیست و هفت هزار  وچهارصد وبیست و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۱۴۸(سی  هزار وصد و چهل و هشت تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۷۵۷ (سی  هزار و هفتصد و پنجاه و هفت تومان) است

قیمت درهم افت کرد

قیمت درهم در بازار روز گذشته با ۸ هزار و ۲۸۰ تومان به کار خود پایان داد.

درهم در شروع معاملات نقدی بازار ارز امروز اندکی افت کرد و بر روی ۸ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 302 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه و طلا ریزش کرد

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ امروز توانست 20 دلار بالا برود و  خود  را به 1786دلار برساند.

در بازاد داخلی هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی ریزش کرد.

قیمت طلا امروز  900 تومان از ارزش خود را از دست داد و به ۱ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه نیز امروز ۱۱۵ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد.

از برجام تا سقوط لیر ترکیه در بازار ارز تهران

اخبار برجام و توافق هسته ایران با آژانس امروز هم در بازار ارز تهران برجسته بود. هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در هفتمین روز مذاکرات وین به رایزنی های دوجانبه و چندجانبه در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه دادند.

احتمالا  فردا  کمیسیون مشترک برجام در سطح معاون و مدیران کل سیاسی وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در وین برای جمع بندی این دور از مذاکرات برگزار شود. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که هیات‌های کارشناسی دو طرف برای ادامه بررسی‌ها در قالب کارگروه‌های سه گانه هفته آینده نیز در وین بمانند. شنیده‌ها حاکی از آن است که هیات آمریکایی روز پنجشنبه وین را ترک خواهد کرد.

از مهم‌ترین تحولات روز چهارشنبه در وین اعلام توافق ایران و آژانس بر سر تعویض دوربین‌های نظارتی در تاسیسات تولید سانتریفیوژ کرج در روزهای آتی بود

درکنار اخبار برجام و توافق هسته ای ، سقوط مجدد ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا نیز در بین معامله گران بازار ارز برجسته بود.امروز نرخ برابری دلار در ترکیه از ۱۵ لیره عبور کرد و رقم بی‌سابقه ۱۵.۲۵ لیره را به ثبت رساند.همزمان ۲ معاون وزیر اقتصاد ترکیه نیز برکنار شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی