دور دنیا

صبر ژاپن به سر آمد؛ دولت گرجستان را دور زدند/ سقوط دوباره قیمت‌ها در بازار

کدخبر: ۶۵۰۲۳۸
اقتصادنیوز: امروز در جریان معاملات بازار قیمت ها شیب نزولی را در پیش گرفتند، قیمت لیر ترکیه هم با افت نه چندان محسوس 10 تومانی که در مقایسه با روز پیش داشت، 1810 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
صبر ژاپن به سر آمد؛ دولت گرجستان را دور زدند/ سقوط دوباره قیمت‌ها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، صبر ژاپن به سر رسید؛ شاید این جمله بهترین توصیف برای وضعیت این روزهای کشور آفتاب تابان است؛ چرا که گردشگران خارجی که در طول سال به نقاط مختلف این کشور سرازیر می شوند تا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور بازدید کنند، پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و آسایش را از مردم بومی ژاپن گرفته اند. نمونه بارز این اتفاق چند وقتی است که شهر فوجیکاواگوچیکو که در کنار یک دریاچه قرار دارد رخ داده و نام این منطقه را حسابی در سراسر دنیا بر سر زبان ها انداخته است.

در این شهر که یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری ژاپن محسوب می شود، یک حصار مشکی عظیم نصب شد که هدف آن،‌ دور کردن توریست‌ها از آنجا بود. این تصمیم پس از آن رخ داد که چندین شکایت از مردم محلی ثبت شد؛ از زباله‌های گردشگران و پارک کردن غیرقانونی‌ها آن‌ها گرفته تا بالا رفتن برخی توریست‌ها از سقف خانه‌ها در جهت پیدا کردن یک نقطه مناسب برای عکاسی.

اتفاقی که البته همه آن را نمی توان ناشی از حضور گردشگران دانست، چرا که توکیو پس از همه گیری کرونا برای جبران خسارات ناشی از گردشگری، درهای کشور را به روی گردشگران گشود و ترکیب آن با پایین آمدن ارزش ین - پول ملی ژاپن - باعث حضور گسترده گردشگران خارجی در این کشور شد. همچنین برای نخستین‌بار، تعداد ماهانه ورود گردشگران خارجی به ژاپن در ماه مارس از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد.

در نتیجه این اتفاق، چندین اقدام در سراسر ژاپن در حال انجام است تا این کشور بتواند چالش‌های فزاینده و حساسیت‌های فرهنگی مربوط به گردشگری بی‌رویه (‌overtourism) را برطرف کند. اقداماتی که هنوز برای قضاوت درباره اثرات آن زود است اما حال که صحبت از کاهش ارزش واحد پول رسمی کشور ژاپن شد، بهتر است نگاهی به آخرین قیمت آن در بازار ارز تهران بیندازیم.

قیمت ین ژاپن امروز 9 خرداد 1403

امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران، قیمت هر ین ژاپن در مقایسه با روز گذشته 482 تومان افت داشت و به 37005 تومان رسید.

untitled

نرخ امروز بات تایلند

امروز که مبدا شرق آسیا قرار داده ایم، بهتر است در ادامه مروری بر قیمت بات تایلند داشته باشیم که پایان فعالیت بازار افت 20 تومانی را تجربه کرد و 1586 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

رینگیت مالزی هم امروز مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و روز چهارشنبه را در شرایطی سپری کرد که نسبت به روز گذشته، 130 تومان ارزان و 12410 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز لیر ترکیه در بازار

امروز قیمت لیر ترکیه هم در بازار ارز تهران پایین آمد، با افت نه چندان محسوس 10 تومانی که در مقایسه با روز پیش داشت، 1810 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لیر و دلار

نرخ امروز لاری گرجستان

گرجستان امروز بیشتر از آنکه به واسطه قیمت لاری نامش به گوش برسد، به دلیل تصمیم جنجالی پارلمانش در کانون توجهات قرار گرفته است، چرا که عمر آرامش دو هفته اخیر گرجستان چندان طولانی نشد و پارلمان این کشور با اقدامی غیرمنتظره و البته جنجالی بار دیگر موج اعتراضات در تفلیس و سایر شهرها را به راه انداخت. نمایندگان گرجستان با نادیده گرفتن انتقادها و اعتراض‌ها به لایحه جنجالی «عوامل خارجی» که موجی از ناآرامی‌ها را به راه انداخته بود، وتوی رئیس‌جمهوری این کشور را دور زدند، تا این لایحه به قانون تبدیل شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور گرجستان پس از رای‌گیری در پارلمان و در حالی که تلاش می‌کند ائتلافی از احزاب اپوزیسیون را برای رقابت در انتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر سال جاری میلادی گردهم آورد، گفت قانونگذاران حزب حاکم تبدیل شدن به «برده روسیه» را برگزیده و مردم را تشویق می‌کنند تا به آنها رای دهند. مخالفان مدعی هستند که این قانون الهام‌گرفته از روسیه و با هدف سرکوب مخالفان است.

این لایحه سازمان‌هایی را که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج از این کشور دریافت می‌کنند، ملزم می‌کند که به‌عنوان «عامل نفوذ خارجی» ثبت‌نام کنند، در حالی که جریمه‌های تنبیهی برای تخلفات وضع می‌کند. تفلیس می‌گوید این لایحه برای ارتقای شفافیت و توقف آنچه که توطئه کشورهای غربی برای کشاندن گرجستان به جنگ با روسیه توصیف می‌کند، ضروری است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام جنجالی پارلمان گرجستان نوشت: «اتحادیه اروپا عمیقا نسبت به تصمیم پارلمان برای لغو وتوی رئیس جمهوری بر قانون شفافیت نفوذ خارجی (عوامل بیگانه) عمیقا متاسف است.»

با این حال قیمت لاری هم به مانند سایر ارزهای مرور شده در بازار امروز عقب نشینی کرد و با ریزش 340 تومانی، 21090 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.36 رسید.

لاری گرجستان

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز در جریان معاملات فعالان بازار ارز تهران، قیمت منات خلاف روند افزایشی دو روز گذشته شیب نزولی را طی کرد و به 34310 تومان رسید تا افت 300 تومانی داشته باشد.

نرخ امروز درام ارمنستان

قیمت درام ارمنستان هم امروز پاسخی برای جو کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران نداشت و با افت یک تومانی که تجربه کرد، 151 تومان خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

سرنوشت دینار عراق امروز عکس روزهای گذشته رقم خورد و واحد پول رسمی کشور عراق روز را با ریزش قیمت یک تومانی تمام کرد تا در میان معامله گران به قیمت 44 تومان دست به دست شود.

آخرین قیمت درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم در بازار 139 تومان پایین آمد تا در مرز کانال 16 هزار تومان قرار بگیرد. ارزش درهم عصر امروز به 16019 تومان رسیده است.

ریال عمان

نرخ امروز ریال عمان

در نهایت قیمت ریال عمان هم در شرایطی امروز را آغاز و سپری کرد که به مانند روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران پایین آمد و به 152080 تومان رسید. افت قیمت ریال امروز 1320 تومان بوده است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از بازگشت روند کاهشی به معاملات دارد و امروز همه ارزها بدون استثنا شیب نزولی را در پیش گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی