دور دنیا

گشایش مسیر تازه از ایران به دبی؛ ارمنستان محل نبرد شد/ عقبگرد دسته‌جمعی قیمت‌ها در بازار

کدخبر: ۶۵۲۶۰۱
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها شیب نزولی را در پیش گرفتند و ریال عمان با تجربه افت 280 تومانی قیمت، نسبت به روز گذشته، 153480 تومان نرخ گذاری شد.
گشایش مسیر تازه از ایران به دبی؛ ارمنستان محل نبرد شد/ عقبگرد دسته‌جمعی قیمت‌ها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران بیست و یکمین روز از خرداد ماه را در حالی سپری کرده است که قیمت دلار پس از نوسان اندک در محدوده رنج، سرانجام ساز کاهش قیمت را کوک کرد و به کانال کاهشی بازگشت.

روندی که فعالان بازار معتقدند ناشی از واکنش معامله گران به خبر تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و باید منتظر رویکرد بازار در ادامه هفته ماند. روند کاهشی دلار در جریان معاملات امروز جدول قیمت ها را قرمزپوش کرد و سایر ارزها هم در مسیر کاهشی قرار گرفته و نوسان داشتند که در ادامه مروری بر آن ها خواهیم داشت.

قیمت دینار عراق امروز 21 خرداد 1403

امروز در بازار قیمت دینار عراق به مانند روزهای گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد و در دامنه 40 تومان نوسان محدودی داشت. هر دینار پس از عقب نشینی به نرخ 44 تومان، در پایان معاملات به قیمت روز گذشته خود بازگشت و 45 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز ریال عمان

معاملات بازار در حالی برای ریال عمان سپری شد که شیب نزولی قیمت را تجربه کرد. ارزش ریال عمان در پایان مبادلات ارزی پایین آمد و با تجربه افت 280 تومانی نسبت به روز گذشته، 153480 تومان نرخ گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

آخرین قیمت درهم امارات امروز

درهم امارات که چند روزی است در کانال 16 هزار تومان جا خوش کرده و نوسان محدودی را به ثبت رسانده است. عصر روز دوشنبه با روند کاهشی معاملات را بست و 16171 تومان خرید و فروش شد. ارزش درهم در پایان امروز افت 29 تومانی داشته است.

امروز اما خبر جالبی هم درباره از سرگیری پرواز دبی به کرمان مورد توجه قرار گرفت؛ خبری که استاندار کرمان هم آن را تایید کرد و درباره آن گفت: «با ایجاد تفاهم بین شرکت هواپیمایی فلای دبی امارات و اتاق کرمان؛ بزودی شاهد راه اندازی پروازهای این شرکت در کرمان هستیم.»

همچنین رئیس اتاق کرمان هم با تاکید بر اینکه «راه‌اندازی پرواز مستقیم کرمان-دبی» توجیه اقتصادی دارد، گفته است: «زیر ساختهای مناسب در استان بویژه شهر کرمان و ظرفیت های گردشگری استان می تواند مقصد جذابی برای گردشگران اماراتی و خارجی ها باشد.»

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

معاملات امروز برای لیر ترکیه هم مسیری جز کاهش قیمت در نظر نگرفت و ارزش واحد پول رسمی این کشور همسایه ایران با تجربه افت 10 تومانی، به 1810 تومان رسید.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان، واحد پول رسمی همسایه مشترک ایران و ترکیه هم امروز را در شرایطی سپری کرد که افت قیمت را تجربه کرد. ارزش هر منات در پایان فعالیت امروز بازار ارز تهران به 34630 تومان رسید که 70 تومان نسبت به روز گذشته پایین تر آمده است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان که ثبات قیمت را در روز گذشته تجربه کرده بود، یک تومان پایین آمد و به 152 تومان رسید. درام یکی از کم نوسان ترین ارزها موجود در بازار تهران است.

نام ارمنستان اما این روزها در پی اعتراضات گسترده مردم این کشور بر سر زبان ها افتاده است، اعتراضاتی که علیه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان آغاز شده است و به سرخط اخبار رسانه های جهان هم تبدیل شده است. اعتراضاتی که در واکنش به امتیازاتی که پاشینیان به جمهوری آذربایجان داده است آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به تازگی هم اسقف اعظم ارمنستان «باگرات گالستانیان» که در نقش رهبر مخالفان ظاهر شده، به دنبال آن است که از خشم عمومی در مورد شکست‌های نظامی و امتیازات ارضی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان استفاده کند، اما پاشینیان تاکنون در برابر فشارها مقاومت کرده است. اسقف گالستانیان تلاش می‌کند تا با درخواست‌ها برای تغییر قدرت ظرف چند روز، اوضاع را به سرانجام برساند. او خواستار تعیین یک دولت انتقالی برای «اجرای مصالحه»، مدیریت روابط خارجی و آماده سازی برای انتخابات زودهنگام است.

لاری گرجستان

نرخ امروز لاری گرجستان

قیمت لاری گرجستان در جریان معاملات بازار ارز تهران هم ریزش 300 تومانی را تجربه کرد و در شرایطی معاملات را به آخر خط رساند که 20800 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم به مانند ارزهای مربوط به کشورهای اروپایی و غرب آسیا روند نزولی داشت. هر بات 1601 تومان قیمت خورد و کاهش سه تومانی را تجربه کرد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت امروز رینگیت مالزی هم در مدار کاهش قیمت حرکت کرد و در جریان مبادلات ارزی بازار 12480 تومان خرید و فروش شد. هر رینگیت نسبت به روز پیش 100 تومان افت قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح کاهشی خبر می دهد که توانسته تا حدود زیادی نوسانات نرخ ها را به سمت پایین هدایت کند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی